پایگاه خبری انتخاب
1401/01/18
08:33
#صبحانه_خبری، ۱۸ فروردین ۱۴۰۱؛ از طرح خرید نان با کارت یارانه تا رفع ابهامات یک مکان مورد نظر آژانس در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذش...

#صبحانه_خبری، ۱۸ فروردین ۱۴۰۱؛ از طرح خرید نان با کارت یارانه تا رفع ابهامات یک مکان مورد نظر آژانس



در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




تهیه‌کننده «گاندو» دبیر جشنواره «فجر» شد


با حکم رییس سازمان سینمایی مجتبی امینی به عنوان دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر معرفی شد. امینی تهیه‌کننده سریال «گاندو» بوده است.




طرح خرید نان با کارت یارانه


استاندار زنجان با اشاره به اینکه تا دو ماه آینده طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود، گفت: در این طرح مردم با قیمت پایین نان خود را از نانوایی‌ها تهیه کرده و کارت می‌کشند و در ادامه، یارانه نان بر حسب میزان فروش به نانوایان پرداخت می‌شود.




آژانس: ایران تجهیزات ساخت قطعات سانتریفیوژ را از تاسیسات کرج به نطنز منتقل کرده


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه گفته ایران تمامی تجهیزات لازم برای ساخت قطعات سانتریفیوژ را از تاسیسات کرج به نطنز منتقل کرده است. آژانس اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بازرسان آژانس تایید می‌کنند که این دستگاه‌ها در نطنز مهر و موم هستند و بنابراین کار نمی‌کنند.»




اظهارات عجیب نماینده مجلس علیه افغان‌ها


محمود احمدی بیغش نماینده شازند درمجلس شورای اسلامی، در واکنش به حمله به روحانیون در حرم رضوی در توئیتی نوشت:حمله گستاخانه تبعه افغانی به سه روحانی در رصحن حرم مطهر امام رضا (ع) نشان از اتفاقات ناخوشایند توسط مهاجرین بی هویت افغانی برای کشور در آینده دارد. حمایت از طالبان منفور لکه ننگی برای ماست. تا دیر نشده بایدهمه این‌ها را بدون هیچ دفع الوقتی از کشور اخراج کرد. فقط استان تهران توسط یک میلیون و ششصد هزار افغانی محاصره شده است.




آخرین آمار کرونا در ایران


بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۴هزار و ۲۲۸ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و ۴۴ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.




کارت اعتباری جانشین ارز ۴۲۰۰ تومانی


نماینده مردم تبریز در مجلس درباره جزئیات کالابرگ دیجیتال، بیان کرد: «کالابرگ الکترونیکی همان کوپن امروزی و پیشرفته است با این هدف که مشخص کند هر فرد برای اقلامی مثل روغن چه قدر سهمیه اختصاص داده شده است. زیرساختی که بانک مرکزی درست کرده، همان کارت اعتباری است. بدین صورت که برای افراد یارانه‌بگیر اعتباری در کارت‌شان تخصیص داده می‌شود و با این کارت در فروشگاه‌هایی که کارت‌خوان تعریف شده توسط کدی که بانک مرکزی داده، خرید می‌کنند. این کارت، کارت جدیدی نیست و با همین کارت‌هایی که موجود است کالاهایی که مشمول ارز ترجیحی است، را می‌توان خرید ‌کرد.»




جزییاتی از هویت ضارب سه روحانی در حرم امام رضا


تسنیم درباره هویت ضارب سه روحانی در حرم امام رضا نوشت: عبداللطیف مرادی ۲۱ ساله و ازبک تبار است . یک‌سال پیش به صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده .او شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند. ضارب به همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند .وی ساعت ۱۳ روز گذشته با همراه داشتن یک چاقوی نسبتا بزرگ وارد حرم رضوی(ع) می شود .او ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه به سمت سه روحانی حمله کرده و با ضربات چاقو آنها را مورد ضربه قرار می‌دهد .او فقط به یکی از این روحانیون ۲۰ ضربه چاقو زده است که احتمالا همان طلبه ای است که به شهادت رسید .۶ متهم به همکاری با او، از جمله دو برادر عبداللطیف مرادی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.




رفع ابهامات یک مکان مورد نظر آژانس


محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ابهامات یک مکان مورد نظر آژانس رفع شده است و سه مکان دیگر مذاکراتش در حال بررسی است و نمایندگان آژانس احتمالا باید به ایران بیایند تا اینها را بررسی کنند. اسلامی در پاسخ به این که آیا ایران مقداری از اورانیوم ۶۰ درصدش را در چارچوب مذاکرات وین نگه می دارد گفت بله. امروز مقدار مورد نظر اورانیوم ۶۰ درصدی به عنوان تارگت تبدیل شده که حدودا دو و نیم کیلوست.




اسرائیل: جهان باید «طرح ب» علیه ایران را اجرایی کند


«بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل امروز (چهارشنبه) در نشستی با سفرای ۸۰ کشور مدعی شد که اگر توافقی در وین وجود نداشته باشد، جهان باید «طرح ب» را اجرایی کند که به گفته او، «استفاده از زور، استفاده از فشار اقتصادی و استفاده از فشار دیپلماتیک» است.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0