آکادمی هلاکوئی
1400/06/12
10:20
تحقیقات جدید ادعا می کند که ۲۱ حساب، ۴.۴ میلیارد دلار عرضه اولیه کوین EOS را با معاملات شستشو پامپ کرده اند

طبق تحقیقات جدید ادعا شده است که کارها…

طبق تحقیقات جدید ادعا شده است که کارها و معاملات ناپسند در عرضه اولیه کوین(ICO) ارز EOS چهار سال پیش انجام شده باشد.


محققان دانشگاه تگزاس نگرانی های جدیدی راجع به رکورد ۴.۳۶۲ میلیارد دلار عرضه اولیه کوین Block.one برای بلاکچین EOS در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ (۱۳۹۶ و ۱۳۹۷)ایجاد کرده اند. این پروژه مورد انتظار توسط شرکت های بزرگ از جمله بنیانگذار PayPal ، پیتر تیل (Peter Thiel)و مدیران میلیاردر صندوق های تامینی آلن هوارد و لویی بیکن(Alan Howard and Louis Bacon) پشتیبانی می شود. این تحقیقات، Block.one را متهم به تخلف نمی کند و این شرکت با استناد به گزارش مدرکی مبنی بر دخالت در این مورد ارائه نکرده است.


در ۳۱ آگوست(۹ شهریور) ، پروفسور جان گریفین(John Griffin) از دانشکده تجارت آستین مک کامبس(Austin McCombs) و شرکت تجزیه و تحلیل مالی Integra FEC یافته های خود را در مقاله ای با عنوان “آیا اتر و EOS در حین عرضه اولیه کوین EOS مجددا بازگردانده شدند؟” -ادعا می شود که تجارت شستشو نقش کلیدی در کشف قیمت EOS داشته است.


بر اساس این مقاله و در بررسی بلومبرگ ، EOS ظاهرا در صرافی های بایننس و بیتفینکس در تلاش برای افزایش مصنوعی قیمت ها مورد معامله قرار گرفته است. معامله شستشو فرایندی را توصیف می کند که در آن واحد تجاری همزمان به عنوان خریدار و فروشنده در یک دارایی عمل می کند تا حجم را به صورت مصنوعی تقویت یا دستکاری کند.


گریفین نوشت که تقاضای مصنوعی از حساب های مشکوک توهم تقاضا برای توکن را ایجاد کرده و قیمت ها را افزایش داد:


“ابتدا ، قیمت عرضه EOS را مستقیما از طریق خرید اضافی تغییر داد و ارزش بازار توکن را افزایش داد. دوم ، این تصور غلط از ارزش توکن را ایجاد کرد که دیگران را به خرید توکن ICO ترغیب کرد. “


ظاهرا این تحقیق ۲۱ حساب شناسایی کرده است که توکن های EOS را در طول ICO بازگردانده اند. وجوهی که مظنون شناخته شده بود مبلغ ۱.۲ میلیون اتر به ارزش حدود ۸۱۵ میلیون دلار در آن زمان بود. اتر تنها رمزارز برای خرید EOS در طول ICO یکساله بود.


این تحلیل ادعا می کند که حساب های اتریوم به منظور خرید مکرر EOS در طول زمان ایجاد شده است و این ادعا بیان میکند که “بخش قابل توجهی” از اتر جمع آوری شده در طول فروش توکن به نظر می رسد “با انتقال سهم ICO از طریق یک سری حساب های واسطه ای مبهم و در نهایت رسیدن به بیتفینکس بازگردانده شده است.”گریفین صاحبان حسابها را شناسایی نکرد و در مورد


روبرت سی. هوکت(Robert C. Hockett) ، استاد حقوق دانشکده حقوق کرنل ، گفت که بیش از یک ماه روی این داستان در کنار بلومبرگ – که یافته های خود را در ۲ سپتامبر(۱۱ شهریور) منتشر کرد ، کار کرد.


به گزارش بلومبرگ ، Block.one با ارجاع به سند ماه جولای(تیر) تالیف شده توسط شرکت حقوقی Clifford Chance LLP که ادعا می کند “هیچ مدرکی مبنی بر اینکه Block.one توکن را در بازار اصلی خریداری کرده است” پاسخ داد.


همچنین جان گریفین مقاله ای در اکتبر ۲۰۱۹ (مهر ۱۳۹۸) منتشر کرد که ادعا می کرد استیبل کوینUSDT برای تاثیر بر قیمت بیت کوین در بازار صعودی ۲۰۱۷ (۱۳۹۶)مورد معامله قرار گرفته است. در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸)، شرکت حامی تتر ، iFinex ، در گفتگو با کوین تلگراف ، این ادعاها را “بی پروا و دروغین” عنوان کرد.


EOS تا حد زیادی مورد توجه معامله گران و سرمایه گذاران رمزارزی قرار نگرفته است. از زمانی که در اواسط سال ۲۰۱۸ (سال ۱۳۹۷)در بین پنج دارایی رمزارزی برتر از نظر ارزش بازار رتبه بندی شد ، EOS از آن زمان تا کنون از نظر سرمایه به رتبه ۳۵ رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph




انتهای خبر

0
0