ایبنا
1401/02/09
19:22
بازدهی شاخص کل بورس مثبت شد

روند هفتگی بازار سهام در روزهای ابتدایی اریبهشت ماه، بیان گر تداوم رشد شاخص کل بورس برای دومین هفته متوالی است.

به گزارش خبرنگار ایبنا ؛ در شرایطی که در هفته پایانی فروردین ماه، بازدهی شاخص کل بورس به رقم مثبت ۴ درصد رسیده بود، حال در اولین هفته از دومین ماه سال، این روند تداوم یافته است. به گونه ای که در مجموع چهار روز فعالیت بازار سهام، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۹ هزار واحدی همراه بود و در نهایت بازدهی مثبت ۰.۶۰ درصدی را به ثبت رسانده است.


تغییرات شاخص کل بورس در هفته نخست اردیبهشت ۱۴۰۱


بررسی ها نشان می دهد در اولین روز کاری هفته (یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۴۸۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد، به یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۳۱ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فولاد، پارسان، شتران، فملی و شبندر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در این روز، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۵۰۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۶ هزار و ۴۰۵ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز کاری هفته (دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار روند مثبتی داشت و در نهایت با افزایش ۲۵۸۶ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد، به یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۰۱ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، فولاد، رمپنا و فملی با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۹۹۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۴ هزار و ۹۶۹ نوبت معامله و به ارزش ۵۳ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز کاری هفته (سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) سهامداران شاهد تداوم روند صعودی نماگر بودند. به گونه ای که در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵۵۲۶ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد، به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۷۷۵ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، شپنا، شستا و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۳۶ هزار و ۶ نوبت معامله و به ارزش ۶۵ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۳۳ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد، به یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۳۴ واحد رسید.


نمادهای پرتراکنش بورس در هفته ای که گذشت


در چهار روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در گروه نمادهای پر تراکنش قرار داشتند.


انتهای خبر

0
0