همفکران
1401/02/31
15:03
وقایع نگاری همفکران؛ صنایع و شرکتها در اردیبهشت ماه چه کردند؟

از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایانی ترین روز آن عمده صنایع بازدهی مثبت کسب کردند. از مجموع ۴۶ صنعت بازار سهام، ۴۳ صنعت با افزایش ارزش بازار همراه شد و تنها ۳ صنعت استخراج سایر معادن ...

صنایع و شرکتها در اردیبهشت ماه چه کردند؟ ۹۳ درصد از صنایع و ۸۶ درصد از نمادها بازده مثبت داشتند


از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایانی ترین روز آن عمده صنایع بازدهی مثبت کسب کردند. از مجموع ۴۶ صنعت بازار سهام، ۴۳ صنعت با افزایش ارزش بازار همراه شد و تنها ۳ صنعت استخراج سایر معادن، فعالیتهای هنری، سرگرمی و خلاقانه و فعالیت مهندسی، تجزیه، تحلیل و آزمایش فنی بین یک تا ۲ درصد بازدهی منفی داشتند.


بیشترین رشد ارزش بازار در صنایع اطلاعات و ارتباطات، زراعت و خدمات وابسته، محصولات کامپیوتری الکترونیکی و نوری و غذایی بجز قند و شکر مشاهده شد. بازدهی اردیبهشت ماه این ۴ صنعت بین ۱۹ تا ۲۴ درصد بود.



در این ماه جمعا ۶۷۷ سهم در بازار دست به دست شد که ۸۶ درصد از آنها موفق به کسب بازدهی مثبت شدند. بازدهی ۹۱ سهم منفی شد و ۳ سهم نیز بدون بازدهی به کار خود خاتمه دادند و کارنامه اردیبهشت ماه را بستند.


در این ماه بیشترین بازدهی ها نصیب نمادهای فبستم، ثرود، اسیاتک، فمراد و خچرخش شد. فبستم که در روزهای پایانی فروردین به مجمع عادی سالیانه رفته بد در اردیبهشت ماه با رشد قیمتی خوبی بازگشایی شد و در طول این دوره یکماهه توانست ۱۳۶ درصد بازدهی را نصیب سهامداران خود کند. بازدهی ۴ نماد دیگر بین ۶۱ تا ۹۸ درصد بود.


بیشترین افت قیمت در نمادهای وبهمن (۱۶ درصد)، آریان (۱۲ درصد)، کیمیا (۱۱ درصد)، توسن (۱۱ درصد) و ثاباد (۱۰ درصد) به وقوع پیوست.



گفتنی است در یکماه اخیر شاخص کل ۴،۵ درصد و شاخص هموزن حدود ۱۰ درصد رشد کردند.


انتهای خبر

0
0