ارزینکس
1400/03/28
22:09
💢 ایردراپ چیست؟ 💸💸 🔘 ایردراپ AirDrop‌ به معنی رهاسازی در هواست. به این معنی که اگر برای مثال منطقه‌ای در شرایط جنگی یا بحران‌هایی مانند سیل یا زل...

💢 ایردراپ چیست؟ 💸💸



🔘 ایردراپ AirDrop به معنی رهاسازی در هواست. به این معنی که اگر برای مثال منطقه‌ای در شرایط جنگی یا بحران‌هایی مانند سیل یا زلزله یا غیره قرار بگیرد و دسترسی مستقیم برای رساندن کمک به مردم امکان پذیر نباشد، اقلام ضروری و مواد غذایی از طریق هوایی ( با هلیکوپتر یا هواپیما) برای ساکنین گرفتار این نواحی رهاسازی می‌شود.



🔘 این کلمه با مفهومی مشابه در حوزه کریپتو نیز به‌کار می رود و کارزارهای ایردراپی در ایسلند و از سال ۲۰۱۴ در بازار کریپتو رواج پیدا کردند. ایردراپ در کریپتو، به معنی "توزیع" یا "اهدای رایگان" یک توکن بین دارندگان یک ارز دیجیتال (مثلا اتر) به عنوان پاداش است. می‌توان گفت ایردراپ نوعی تبلیغ برای شناساندن یک شبکه بلاکچین جدید است. ایردراپ زمانی که ارز جدید در یک صرافی رمزارزی لیست می‌شود، به صورت ICO برگزار می‌شود. همچنین از ایردراپ‌ها برای پاداش به کاربران وفادار نیز استفاده می‌شود. در این روش شبکه‌های بلاکچین جدید یا پروژه‌های جدید از طریق وبسایت خود یا فروم‌های ارزهای دیجیتال تبلیغ می‌شوند و رمزارزهای ایردراپ شده به کیف پول‌های دارندگان آن ارز ارسال می‌شوند.



🔘 برای دریافت پاداش کاربر می‌بایست حداقل میزانی از توکن یا کوین مورد نظر، یا کوین بلاکچینی که قرار است توکن روی آن اجرا شود را داشته باشد (مثلا توکن روی شبکه اتریوم درحال اجراست و برای دریافت ایردراپ باید کوین اتریوم داشته باشید) یا یک وظیفه به خصوص را انجام دهد. اوایل ایردراپ به شکل ارسال مقداری کوین یا توکن به کیف پول‌های رمزارز مورد نظر بود. اما امروزه این روش تا حدود زیادی تغییر کرده و پروژه‌هایی که به این شکل ایردراپ نمایند کمتر شده‌اند. ایردراپ‌های کنونی به صورتی هستند که فرد دریافت‌کننده باید تعدادی کار انجام دهد، البته این کارها ساده هستند مانند لایک کردن کامنت گذاری یا اشتراک گذاری و دعوت افراد دیگر است. این نوع ایردراپ به اسمارت‌دراپ معروف است. اسمارت دراپ‌ها نیاز به داشتن رمزارز خاص ندارند و تنها ایراد وارده به آن‌ها همین مراحل کارهاست.



✅ ایردراپ‌ها به چند هدف انجام می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: اطلاع رسانی، معرفی پروژه، جذب سرمایه اولیه برای پروژه، تشویق کاربران وفادار، توزیع و گسترش توکن یا کوین و هاردفورک‌ها.



‼️‼️ ایردراپ‌ها Airdropها در کنار مزایای بیشمار، معایب خاص خود را نیز دارند. از مهم‌ترین معایب ایردراپ‌ها کلاهبرداریست. برخی پروژه‌های کلاهبرداری با ترفند ایردراپ و دادن توکن یا کوین به راحتی افراد ناآگاه را طعمه قرار می‌دهند. اگر در یک ایردراپ شرکت می‌کنید باید هوشیار باشید و قبل از ثبت نام، کاملا درباره آن تحقیق کنید. دقت داشته باشید که هنگام ثبت‌نام در یک ایردراپ هرگز و هرگز کلید خصوصی خود را وارد نکنید و اگر پروژه‌ای از شما کلید خصوصی شما را می‌خواهد مطمئن باشید اسکم و کلاهبرداری است.



✅ در نهایت این‌که برای آگاهی از ایردراپ‌ها می‌توانید از فروم‌های ردیت و کانال‌های تلگرام و همچنین برخی وبسایت‌ها مانند Airdrop alert و Airdrops.io استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت کوین‌مارکت‌کپ بخش آموزش ایردراپ مراجعه نمایید.



📌 منابع دیگر: coinsutra / sofi

انتهای خبر

0
0