مبین تحلیل
1399/12/21
18:41
#کدالبان 20 و 21 اسفندماه 🔸#شیران: در سال مالی 99، درآمد عملیاتی این شرکت با رشد 55% به مبلغ 2851 میلیارد تومان رسید. بهای تمام شده نیز با رشد 9% ب...

#کدالبان


۲۰ و ۲۱ اسفندماه


🔸#شیران: در سال مالی ۹۹، درآمد عملیاتی این شرکت با رشد ۵۵٪ به مبلغ ۲۸۵۱ میلیارد تومان رسید. بهای تمام شده نیز با رشد ۹٪ به ۱۴۲۱ میلیارد تومان رسید. سایر درآمدهای شرکت با رشد ۱۱۶٪ به مبلغ ۲۶۹ میلیارد تومان رسید که عمده این درآمد ناشی شده از تسعیر نرخ ارز میباشد. درآمد سرمایه گذاری شرکت نیز با رشد ۱۹۲٪ به مبلغ ۱۳۲۶ میلیارد تومان رسید که بخش عمده این مبلغ ناشی شده از فروش سرمایه گذاری ها میباشد که مبلغ آن ۹۰۰ میلیارد تومان است. سود هر سهم شرکت با رشد ۱۷۹٪ به مبلغ ۳۵۰ تومان رسید. قیمت فعلی سهم ۲۵۰۰ تومان میباشد.



🔸 #وپخش: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه ۳۲۸٪ ازمحل سود انباشته ،آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی



🔸 #تنوین: پذیرش تعهد پذیره نویسی اوراق مرابحه عام دولت اراد ۸۳ به مبلغ ۲۳.۰۰۰ میلیارد ریال، ۵ ساله با نرخ سود حداکثر ۱۸ درصد، درآمد ناشی شده از این تعهد ۲۳۲ میلیارد تومان میباشد که قرار است طی ۵ سال شناسایی شود.



🔸 #ومعیار: این شرکت سهام دار ۷۸٪ شرکت شهرک های صنعتی پارس گستر نیزار میباشد. شرکت شهرک های صنعتی پارس گستر، مقداری از اراضی خود را به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان فروخته است. تقریبا ۲۵ میلیارد تومان از محل این فروش نصیب ومعیار میشود. با توجه به اینکه سرمایه ومعیار ۵ میلیارد تومان میباشد. سود هر سهم یکبار تکرار ۵۰۰ تومانی نصیب ومعیار خواهد شد. قیمت فعلی ومعیار ۴۵۰۰ تومان میاشد. البته ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ به شرکت شهرک های صنعتی پرداخت شده است و مابقی تا ۳ سال آینده پرداخت خواهد شد.



🔸 #سرود: پیش بینی شرکت از EPS سال جاری مبلغ ۲۱۰ تومان میباشد. قیمت فعلی سهم ۲۰۰۰ تومان است.



🔸 #وتجارت: این شرکت اقدام به برگزاری مزایده برای فروش شرکت های زیر مجموعه خود کرده است. مبلغ کارشناسی پایه این مزایده ۳۹۰۰ میلیارد تومان میباشد. سرمایه وتجارت ۲۲ هزار میلیارد تومان میباشد. که اگر این مزایده موفق آمیز باشد سود هر سهم یکبار تکرار ۱۸۱ تومانی نصیب این شرکت خواهد شد.



➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0