بورس پرس
1400/10/21
15:21
معاملات مشکوک زیرمجموعه ایران خودرو، چهار سهم دارویی و قندی + ۱۰ نماد

در روز رشد ۱۹۴۸ واحدی شاخص، زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت دارویی، دو سهم قندی به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت و متعادل آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۱۹۴۸ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۳۳۴ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۲.۵ و ۴.۵ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به فروش اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو به همراه بانک صادرات با تقاضای ۶۴۹، ۳۷۸، ۳۶۵، ۱۸۸ و ۱۸۴ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، آلومتک شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۴.۳ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱۵.۲ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های احیاء صنایع خراسان ، قند قزوین، حمل و نقل توکا ، بنیان دیزل، سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین ، قند هگمتان، کلر پارس ، شیشه سازی مینا، قطعات اتومبیل ایران ، ساختمان اصفهان ، مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن، آبادگران ایران کیش، ایران دارو و داروسازی فارابی معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور دو سهم قندی، دو شرکت دارویی، زیرمجموعه ایران خودرو به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0