ایبنا
1400/02/05
13:37
شاخص کل بورس بیش از ۱۱ هزار واحد ریخت!

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۵۲۰ واحدی معادل ۰.۹۶ درصد به یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۲۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۹۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۹۹۷ واحدی معادل ۰.۹۶ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۳۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۴۵ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد، عدد ۴۲۸ هزار و ۱۲۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۱۵ واحدی به رقم ۲۷۸ هزار و ۶۹۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۴۳۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۶۰۴ واحد کاهش به رقم ۸۶۴ هزار و ۴۷۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۲۴۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، شستا، کچاد، وغدیر و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، افق و وکار، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۲۰۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۸۳ هزار و ۷۳۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنوال(نورد آلومینیوم) با ۴.۰۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وکار، افق، زپارس، تاصیکو و وساخت بود. همچنین نماد معاملاتی وپست(پست بانک ایران) با ۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سخوز، ونیرو، فنورد، پترول، پاکشو و وغدیر قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0