بلومبرگ فارسی
1399/11/28
10:07
🔴 الجزیره: گزینه های بایدن برای نجات برجام 📌 احتمال صدور بیانیه مشترک ایران و آمریکا پیش از ضرب الاجل سوم اسفند یک منبع اروپایی تاکید کرد که با ...

🔴 الجزیره: گزینه های بایدن برای نجات برجام



📌 احتمال صدور بیانیه مشترک ایران و آمریکا پیش از ضرب الاجل سوم اسفند



یک منبع اروپایی تاکید کرد که با فرا رسیدن ۲۱ فوریه، بازگرداندن امور به شرایط بهتر، تقریبا غیر ممکن می شود، چرا که بحث بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران، خط قرمز روسیه و چین است.



یک دیپلمات سابق در اتحادیه اروپا هشدار می دهد که ۲۱ فوریه به سرعت در حال نزدیک شدن است و ضروری است که یک اقدام دیپلماتیک صورت گیرد. وی افزود: ده روز آینده به شدت مهم خواهد بود، چراکه مشخص خواهد کرد که آیا قادر به متقاعد ساختن ایران برای عدم توقف بازرسی ها هستند یا نه.



در همین حال، یک منبع اروپایی نیز تاکید کرد که با فرا رسیدن ۲۱ فوریه، بازگرداندن امور به شرایط بهتر، تقریبا غیر ممکن می شود، چرا که بحث بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران، خط قرمز روسیه و چین است.



جان ولفستال، مشاور بایدن در دوره ی معاونت ریاست جمهوری اش، معتقد است که ایالات متحده و ایران به فکر صدور بیانیه ای قبل از تاریخ ۲۱ فوریه هستند، تا نیت مشترک خود برای احترام و پایبندی دوباره به توافق را نشان دهند.




https://www.google.com/amp/s/warsclerotic.com/۲۰۲۱/۰۲/۱۴/biden-could-be-forced-to-show-his-hand-on-iran-nuclear-deal-in-next-۷-days/amp/



بلومبرگ فارسی✔️h



انتهای خبر

0
0