آکادمی هلاکوئی
1400/02/26
01:37
درخشش توکن های دارای الگوریتم اثبات سهام به خاطر مصرف انرژی کمتر!

در هفته های گذشته بازارهای رمزنگاری وضعیتی به…

در هفته های گذشته بازارهای رمزنگاری وضعیتی به شدت بی ثبات و پرنوسان را شاهد بوده اند، حتی تعداد زیادی از دارایی های دیجیتال طی سه روز گذشته بیش از ۳۰٪ کاهش قیمت را تجربه کرده اند. با این وجود، عملکرد تمام ارزها در اقتصاد رمزنگاری بد نبوده است، زیرا آن دسته از کوین هایی که از الگوریتم های اجماع اثبات کار (PoW) استفاده نمی کنند، پس از جنجال اخیر تسلا، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده اند. از سوی دیگر، دفاتر کل توزیع شده ای که از گره های اعتبار سنجی واگذار شده و بلاکچین های اثبات سهام (PoS) استفاده می کنند، در روزهای اخیر شاهد رشدی دو رقمی بوده اند.


درخشش آلتکوین های سبز


پس از آنکه ایلان ماسک و کمپانی خودروسازی وی جنجال الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) را برپاکردند، چند نمونه از بلاکچین هایی که از انرژی کمتری استفاده می کنند و الگوریتم های اجماع جایگزینی را به کار می گیرند رشد چشمگیری را آغاز نمودند. برای مثال، کاردانو (ADA) روز شنبه تا بالاترین سطح قیمت تاریخی خود در ۲.۳۷ دلار صعود کرد.


طی ۱۲ ماه گذشته ADA حدود ۴۳۶۲٪ رشد در برابر دلار آمریکا را شاهد بوده است. آمار و ارقام هفت روزه از رشد ۴۰ درصدی این ارز حکایت می کنند؛ درحالیکه در تایم فریم ۲۴ ساعته نرخ رشد آن بالغ بر ۱۸٪ می باشد. شبکه کاردانو از اثبات سهام بهره می برد، به علاوه اینکه این پروژه توسط چارلز هاسکینسون، بنیانگذار اتریوم پشتیبانی می شود.


نمودار کاردانو - درخشش توکن های دارای الگوریتم اثبات سهام به خاطر مصرف انرژی کمتر!

در همین حال، ریپل (XRP) هم که از الگوریتم اجماع اثبات کار ( PoW ) استفاده نمی کند، در این مدت ثبات خود را حفظ کرده و با وجود اینکه رشد قابل توجهی نداشته است، ارزش خود را از دست نداده است. کریس لارسن، بنیانگذار ریپل لبز (Ripple Labs ) معتقد است اگر بیت کوین هر چه سریع تر مشکلات مرتبط با بحث انرژی خود را برطرف نکند، بدون تردید چیرگی خود بر بازار رمزنگاری را از دست خواهد داد.


پولکادات (DOT) یکی دیگر از بلاکچین های اثبات سهام است و پس از اظهار نظرهای ایلان ماسک درخصوص موضوعات زیست محیطی بیت کوین، روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. این دارایی رمزنگاری طی هفت روز گذشته ۴۰٪ افزایش قیمت داشته است.


استلار (XLM) دیگر آلتکوینی است که طی چند روز گذشته عملکرد قابل قبولی داشته است، polygon دیروز تا ۲۵ درصد افزایش قیمت را شاهد بوده است و قیمت دوج کوین (DOGE) ثابت مانده است. peercoin هم با ۴۰ درصد رشد در این لیست جای دارد.


در واقع، پروژه Peercoin اولین بلاکچین PoS است که بدون استفاده زیاد از انرژی، در زمینه دفاتر کل توزیع شده پیشگام است. توکن (PPC) در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد و وب سایت رسمی آن، این توکن را “ارز رمزپایه ای سبز برای آینده ای پایدار” نامیده است. سالهاست که PPC به عنوان یک توکن الگوریتم اثبات سهام قدیمی و فراموش شده فعالیت می کند، اما از زمانی که حرف و حدیث های اخیر پیرامون مسئله الگوریتم اجماع اثبات کار مطرح شده است، پروژه Peercoin بازگشت خوبی داشته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0