آکادمی هلاکوئی
1399/10/26
12:53
دستگیری یک هکر هندی به جرم سرقت ۱.۲ میلیون دلار بیت کوین!

بر اساس گزارش ANI، آژانس اجرای قانون هند…

بر اساس گزارش ANI، آژانس اجرای قانون هند یک هکر ۲۶ ساله اهل بنگلور کارناتاکا را به اتهام سرقت بیت کوین به ارزش ۹ کرور (INR) معادل ۱.۲ میلیون دلار از سه صرافی مختلف و وب سایت پوکردستگیر کرده است.


تحقیقات علیه این فرد توسط کمیسر پلیس مشترک بنگلور، ساندیپ پاتیل انجام شده است. پاتیل به رسانه ها گفت: “هکر مورد نظر در ماه نوامبر (آبان) و برای اولین بار به جرم هک وب سایت های دولتی و درگاههای بازی دستگیر شد، بعدا در تحقیقات مشخص شد که این فرد مقادیر قابل توجهی بیت کوین را از صرافی های رمزنگاری و پورتال های قمار به سرقت برده است.


افزایش جرایم سایبری همزمان با رالی بیت کوین


رالی گاوی بیت کوین باعث افزایش دو برابری قیمت بیت کوین نسبت به سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۵) شده و شور و هیجان را به دنیای کریپتو بازگردانده است. با افزایش محبوبیت بیت کوین و سایر رمزارزها، تعداد کلاهبرداریها و جرایم اینترنتی مرتبط با این حوزه نیز افزایش یافته است. هند به دلیل رالی بیت کوین، شاهد تعداد زیادی از این قبیل جرایم بوده است.


اخیرا یک مردهندی ۶۰ ساله نیز به جرم کلاهبرداری پانزی و کلاهبرداری چند میلیونی از سرمایه گذاران در دبی و توسط آژانس اجرای قانون هند دستگیر شد.


با وجود عدم شفافیت قانونی در مورد رمزارزها در هند، داشتن رمزارز به خودی خود شجاعت است چون هر از چندی شایعاتی مبنی بر ممنوعیت رمزارزها در هند به گوش می رسد. با توجه به اینکه هند به کمک CoinDCX و Matic در صنعت رمزنگاری به پیشرفت قابل توجهی دسته یافته است، یک چارچوب نظارتی، نیاز روز این کشورمی باشد، در غیر این صورت، احتمال تغییر مکان و جابجایی این دو صرافی نوپا به مکانی با قوانین مطلوب وجود دارد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: Coingape



انتهای خبر

0
0