آکادمی هلاکوئی
1400/10/18
12:50
از نظر JPMorgan اتریوم ممکن است تسلط خود بر بازار را از دست بدهد

یادداشتی از JPMorgan بیان می‌کند که اتریوم ممکن…

یادداشتی از JPMorgan بیان می‌کند که اتریوم ممکن است در سال آینده همچنان سلطه خود را در حوزه مالی غیرمتمرکز را از دست بدهد. این یادداشت که توسط نیکولاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، مدیر عامل استراتژی بازارهای جهانی در JPMorgan نوشته شده، بیان می‌کند که تسلط این رمزارز به دلیل مشکلاتی که اتریوم در مقیاس‌بندی شبکه خود داشته است، در خطر است.


در این یادداشت آمده است که مقیاس بندی:


چیزی که برای حفظ تسلط شبکه اتریوم ضروری است، ممکن است خیلی دیر ایجاد شود.


اتریوم بر روی نقشه راه متمرکز لایه ۲ تمرکز کرده است که از افزایش زنجیره‌های جانبی و جمع‌آوری‌ها برای تلاش برای یافتن جایگزین‌هایی برای فعالیت‌های فشرده و کارمزدهای بالایی که در بلاکچین لایه ۱ رخ می‌دهد، پشتیبانی می‌کند. حتی با این استراتژی، درصد تسلط دیفای که در ابتدای سال گذشته تقریبا ۱۰۰ درصد برآورد شده بود، در حال حاضر به ۷۰ درصد از بازار کاهش یافته است.


ظهور چالشگران جدید


پانیگیرتزوگلو همچنین توضیح می‌دهد که بدترین واقعیت این است که اتریوم بخشی از نفوذ خود را در عرصه دیفای به جای راه‌حل‌های مقیاس‌بندی L۲ خود، به زنجیره‌های دیگر از دست داده است. سولانا، آوالنچ، بایننس اسمارت چین، و ترا، گروهی از رمزارزها و شبکه‌های دارای قراردادهای هوشمند که به عنوان «قاتل‌های اتریوم» شناخته می‌شوند، سهم بازار را به دست آورده‌اند و جامعه‌ای از طرفداران را پشت سر خود ایجاد کرده‌اند.


این پیشرفت توسط آن ها همچنین منجر به افزایش قیمت کوین های بومی مربوطه آن ها شده است. در حالی که اتریوم توانست قیمت دارایی شبکه خود، اتر را نیز افزایش دهد، هر یک از رمزارزهای ذکر شده در سال گذشته از عملکرد اتریوم پیشی گرفتند. شاردینگ یا همان تغییر اجماع اثبات کار (PoW) به یک اثبات سازگارتر با انرژی سبز یعنی اجماع اثبات سهام (PoS) که استراتژی اتریوم برای مقیاس‌پذیری در بلاکچین لایه ۱ خود است، تا سال آینده اجرایی نمی‌شود.


در پایان یادداشت آمده است:


“به عبارت دیگر، اتریوم در حال حاضر در یک مسابقه شدید برای حفظ تسلط خود در فضای دیفای و رمزارزها است که نتیجه آن مسابقه، به نظر ما دور از انتظار است که به نفع اتریوم تمام شود.”



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0