اخبار اکس نوین
1400/06/30
10:46
قیمت بیت کوین به دلیل بحران اورگراند کاهش یافت

اکس نوین: دنیای مالی بحران اورگراند و آنچه در چین در حال اتفاق افتادن است را به دقت زیر نظر دارد. امروز بازارهای جهانی همزمان با سقوط ده‌درصدی سهام اورگراند با افت روبه‌رو شدند. بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبود و در ۲۴ ساعت، ۸ درصد کاهش یافت. بدهی ۳۰۰ میلیارد دلاری اورگراند اورگراند در سال‌های اخیر موفق شد تا در زمینه املاک و مستغلات به یکی از شرکت‌های پیشرو در چین تبدیل شود. بر اساس آمار و ارقام موجود، این شرکت بیش از ۱۳۰۰ پروژه در ۲۸۰ شهر چین توسعه داده است. علاوه بر فعالیت در زمینه املاک، این شرکت مالک باشگاه فوتبال گوانژو، یکی از بزرگ‌ترین…

اکس نوین : دنیای مالی بحران اورگراند و آنچه در چین در حال اتفاق افتادن است را به دقت زیر نظر دارد. امروز بازارهای جهانی همزمان با سقوط ده‌درصدی سهام اورگراند با افت روبه‌رو شدند. بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبود و در ۲۴ ساعت، ۸ درصد کاهش یافت.


اورگراند در سال‌های اخیر موفق شد تا در زمینه املاک و مستغلات به یکی از شرکت‌های پیشرو در چین تبدیل شود. بر اساس آمار و ارقام موجود، این شرکت بیش از ۱۳۰۰ پروژه در ۲۸۰ شهر چین توسعه داده است. علاوه بر فعالیت در زمینه املاک، این شرکت مالک باشگاه فوتبال گوانژو، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال چینی است.


اورگراند این کار را با گرفتن وامی ۳۰۰ میلیارد دلاری از ۱۷۱ بانک داخلی و ۱۲۱ شرکت مالی دیگر انجام داد. با این حال، سال گذشته دولت چین قوانین جدیدی را برای کنترل میزان بدهی توسعه‌دهندگان در صنعت ملک وضع کرد و این باعث شد تا اورگراند، پروژه‌های خود را با تخفیف پیش‌فروش کند.


پیش‌فروش املاک اورگراند برای این صورت گرفت تا از وجود پول کافی برای سرپا نگه‌داشتن کسب‌وکار اطمینان حاصل شود. با این حال، این شرکت اخیرا اعلام کرد که برای پرداخت سود بدهی خود با مشکل مواجه شده است؛ مشکلی که با نگرانی بسیاری در سراسر جهان همراه شده و اکنون شاهد تاثیر آن بر بازارهای مالی هستیم.


بازار ارزهای دیجیتال، درنتیجه نگرانی‌های فزاینده در رابطه با سرنوشت غول حوزه املاک چین همگام با دیگر بازارها دچار افت شده است چراکه بسیاری از سرمایه‌گذاران اکنون به دنبال فاصله گرفتن از دارایی‌های پرریسک هستند و این مسئله، باعث تقویت دلار خواهد شد. البته بسیاری از تحلیلگران، معتقدند این امر هنوز اهمیت زیادی ندارد چراکه قدرت بازار ارزهای دیجیتال کماکان گسترده باقی مانده است.


احتمالا تا زمانی که نگرانی‌ها در رابطه با اورگراند برطرف نشود، بازارها، همچنان در وضعیت بلاتکلیف باقی خواهند ماند.


منبع cointelegraph


انتهای خبر

0
0