رمزارز نیوز
1401/04/13
13:30
رمزارزها راهی برای فرار از تورم

از روز شنبه، قیمت استیبل کوین‌های وابسته به دلار در صرافی‌های آرژانتین، ششمین کشور دنیا از نظر پذیرش عمومی… مطالعه مطلب ...

از روز شنبه، قیمت استیبل کوین‌های وابسته به دلار در صرافی‌های آرژانتین، ششمین کشور دنیا از نظر پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال، پس از استعفای ناگهانی وزیر اقتصاد این کشور افزایش یافته است. استعفای وزیر، دیروز از طریق حساب توییتر او تائید شد. گفته می‌شود این اقدام، تهدیدی برای بی‌ثباتی بیشتر اقتصاد در حال مبارزه با تورم بالا و کاهش ارزش پول ملی این کشور است.


طبق داده‌های Criptoya قیمت هر تتر در حال حاضر ۲۷۱٫۴ پزو (ARS) آرژانتین در صرافی بایننس است که حدود ۱۲ درصد نسبت به قیمت آن پیش از استعفای وزیر و ۱۱۶٫۲۵ درصد نسبت به قیمت دلار کاغذی (USD/ARS) بیشتر است. این وب‌سایت، همچنین از جهش قیمت دیگر استیبل کوین‌های وابسته به دلار ازجمله DAI، BUSD، USDP و DOC خبر داده است.


به نظر می‌رسد، مردم آرژانتین اقدام به انباشت رمزارزها به‌عنوان راهی برای مقابله با تورم فزاینده در این کشور کرده‌اند. ۲۱ درصد از مردم این کشور وارد صنعت ارزهای دیجیتال به‌ویژه استیبل کوین‌ها شده‌اند. از سال ۲۰۱۶ تاکنون، ارزش پول ملی آرژانتین نسبت به دلار، حدود ۹ برابر کمتر شده است. نرخ تورم سالانه آرژانتین نیز در ماه می برای چهارمین ماه متوالی، شتاب گرفت و به ۶۰٫۷ درصد رسید.


از سال ۲۰۱۹، قانونی در این کشور با عنوان حق بیمه اضافه برای استیبل کوین‌های وابسته به دلار وضع شده است که به‌موجب آن، مبادله بیش از ۲۰۰ دلار در ماه را از طریق این استیبل کوین‌ها در صرافی‌ها ممنوع است.


انتهای خبر

0
0