آکادمی هلاکوئی
1401/03/03
13:50
دوازده استیبل کوین محبوب در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲

خلاصه ای از آخرین مقاله لارک دیویس با…

خلاصه ای از آخرین مقاله لارک دیویس با موضوع ” بهترین استیبل کوین ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی،مزایا و معایب ” به شرح زیر می باشد:


با فروپاشی اخیر UST، بیایید به بررسی سریع بهترین استیبل کوین ها بپردازیم و قبل از انجام این کار می‌خواهم بگویم که به معنای واقعی کلمه، همه چیز در کریپتو ،حتی استیبل کوین ها پر ریسک هستند و این لیست جامعی از استیبل کوین ها نیست.همچنین Coingecko به تنهایی حدود ۸۰ استیبل کوین را لیست کرده است.


🔸️ USDN


استیبل کوین بومی شبکه Waves است و با یک سیستم بازخرید وثیقه رمزنگاری مشابه، اما نه کاملا شبیه UST عمل می کند و گفته می‌شود، مشکلات مهمی در تلاش برای حفظ peg خود دارد.


امتیاز من ۱/۱۰


🔸️ USDD


جدیدترین پیشنهاد جاستین سان، از Tron: یک استیبل کوین الگوریتمی است که می تواند به سرمایه گذاران اجازه دهد تا ۴۰ درصد در یک پلتفرم مبتنی بر ترون درآمد کسب کنند. مکانیسم این استیبل کوین بسیار شبیه UST است. به همین علت من از این استیبل کوین دور خواهم ماند.


امتیاز من ۱/۱۰


🔸️ FRAX


فراکس یک استیبل کوین الگوریتمی است. بله، یکی دیگر، اما مثل UST نیست. FRAX به عنوان وثیقه، بخشی از USDC را داراست. و سوال اینکه چرا فقط USDC را نگه ندارید؟ همچنین به دنبال به دست آوردن توکن های لایه یک مانند ETH و AVAX برای پشتوانه خود است. همچنین از Frax Shares، یک توکن ثانویه، برای کمک به حفظ peg استفاده می کند که یک سطح خوب از موارد استفاده در Defi دارد و تقریبا هیچ پذیرش در صرافی های متمرکز ندارد. در حالی که مطمئنا خطر کمتری نسبت به UST دارد، از خود بپرسید آیا واقعا می خواهید روی یک الگوی ثابت دیگر مانند UST ریسک کنید؟


امتیاز من ۳/۱۰


🔸️ GUSD


دلار صرافی Gemini و با حمایت صرافی به همین نام می باشد. در تئوری، این یک استیبل کوین ساده است، اما تقریبا هیچ کس به جز Gemini از آن استفاده نمی‌کند و موارد استفاده در Defi تقریبا وجود ندارد.


امتیاز من ۵/۱۰


🔸 TUSD


استیبل کوین Trust USD، دارای پشتوانه ۱ به ۱ و دارای قابلیت بازخرید آسان با دلار واقعی می باشد. پذیرش محدودی در صرافی‌ها دیفای و متمرکز دارد. اما به طور کلی یک گزینه استیبل کوین “مناسب” می باشد. امتیاز این استیبل کوین این است که Trust Company همچنین برای دلار کانادا، دلار استرالیا، پوند انگلیس و دلار هنگ کنگ استیبل کوین ارائه می دهد.


امتیاز من ۷/۱۰


🔸️ PAX


یک استیبل کوین بسیار ایمن است و کاملا تنظیم شده است. اما، نتوانسته است ادغام عمیق واقعی را در سراسر فضای دیفای ببیند، و همچنین در صرافی های متمرکز به هیچ وجه رشد نکرده است. همچنین می‌توانید از BUSD استفاده کنید که مزایای یکسانی دارد و در همه جا نیز استفاده می‌شود.


امتیاز من ۸/۱۰


🔸️ USDT


در همه جا اسفتاده می شود.یکی از اجزای اصلی جفت های معاملاتی صرافی های متمرکز است. به روشی مشابه USDC توسط سبدی از محصولات دلاری پشتیبانی می شود. مطمئنا یکی از “بهترین”هاست. اما، این تیم سابقه ای در دروغگویی و عدم ارائه شفافیت دارد که به نظر من آن را از ایده آل دور می کند و در حالی که من اغلب از USDT استفاده می کنم، در صورت عدم نیاز، پولی را در آن ذخیره نمی کنم و وقتی کارم تمام شد، معمولا به USDC برمی گردم. تتر مکررا هدف تحقیقات تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده بوده است و به این دلیل است که هفته گذشته پس از نابسامانی UST شاهد دی پگ شدن USDT بودیم، زیرا اساسا مردم با USDT مشکل اعتماد دارند. همانطور که گفته شد، USDT برای اولین بودن و پذیرش گسترده امتیاز می گیرد.


امتیاز من ۸/۱۰


🔸 DAI


یک استیبل کوین بسیار پرطرفدار که با پذیرش قوی در دیفای می باشد، اما پذیرش کمی از سوی خدمات صرافی متمرکز روبرو شده است. Maker Dao، پلتفرم پشتوانه DAI یکی از اولین پروتکل‌های دیفای است. DAI توسط وام های وثیقه حمایت می شود. بنابراین اطمینان حاصل می شود که هر گونه ریسک بانکی بسیار کم نگه داشته می شود زیرا همیشه وثیقه بیشتری در سیستم نسبت به DAI وجود دارد. من اغلب به دلیل استفاده محدودتر از DAI استفاده نمی‌کنم، اما فکر می‌کنم که DAI برای یک استیبل کوین با پشتوانه وثیقه کریپتویی ایمن است و چند سالی است که وجود دارد.


امتیاز من ۹/۱۰


🔸️ BUSD


دلار بایننس است. در واقع یک انتخاب بسیار خوب برای یک استیبل کوین می باشد با این فرض که به بایننس اعتماد دارید. BUSD توسط Paxos، یک شرکت بسیار معتبر استیبل کوین، تاسیس شد. شهرت و امنیت BUSD توسط یکی از بزرگترین صرافی های جهان پشتیبانی می شود. BUSD به طور گسترده در دیفای، در صرافی های متمرکز استفاده می شود و در بسیاری از زنجیره ها حضور دارد. به طور کامل با پول نقد و اسناد خزانه پشتیبانی می شود و ماهانه تحت حسابرسی قرار می گیرد و همچنین کاملا تنظیم شده است.


امتیاز من ۱۰/۱۰


🔸️ USDC


یک استیبل کوین که توسط Circle و کوین بیس راه اندازی شد. ارزش آن توسط کوین بیس، یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین صرافی ها، تضمین شده است که همیشه یک USDC را با ۱ دلار واقعی مبادله می کند. به طور کامل توسط دارایی های نگهداری شده در حساب های ایالات متحده پشتیبانی می شود و ماهانه حسابرسی می شود. مجوز پول دارد و کاملا تنظیم شده است. همچنین دارای پذیرش بزرگ است، به همین دلیل است که من USDC را در بالای لیست در رتبه بندی قرار می دهم. تقریبا در تمام برنامه های دیفای و در هر بلاک چینی می توان از آن استفاده کرد و در جفت های معاملاتی در صرافی های متمرکز در حال رشد است. حتی توسط شرکت هایی مانند ویزا نیز پذیرفته شده است. از آنچه من می بینم، USDC “استیبل کوینی” است که باید از آن استفاده کرد، اما BUSD در رده دوم بسیار به آن نزدیک است.


امتیاز من ۱۰/۱۰



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: thewealthmastery



انتهای خبر

0
0