بااقتصاد
1401/05/08
10:28
افزایش ۵۲.۱۵ درصدی ارزش معاملات بورس تهران

ارزش و حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۵ امرداد ماه، نسبت به هفته منتهی به ۲۹ تیر ماه افزایشی شد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۵ امرداد ماه، نسبت به هفته منتهی به ۲۹ تیر ماه افزایشی شد. این در حالی است که در این هفته شاخص هم وزن و شاخص کل روند کاهشی داشتند.


بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۵ امرداد ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۵۲.۱۵ درصد افزایش، از ۱۳۵ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال به ۲۰۶ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۲۰ میلیارد و ۲۹ میلیون سهم در هفته گذشته به ۲۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون سهم رسید که افزایش ۳۲.۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.


29303

وضعیت صعود و نزول بازارها


در هفته یادشده، تمامی بازارها نسبت به هفته گذشته وضعیت افزایشی داشتند. این در حالی است که تنها حجم معاملات بازار مشتقه از روند کاهشی برخودار شده است.


بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، افزایش ۵۲.۱۸ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۴۰ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال به ۶۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۲۹ تیر ماه ۸ میلیارد و ۱۸۶ میلیون سهم بود به ۱۱ هزار و ۳۵۹ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و افزایش ۳۸.۷۶ درصدی را به ثبت رساند.


29304

روند حرکت بازار دوم سهام همانند بازار اول سهام افزایشی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۵ امرداد نسبت به هفته گذشته خود، ۷.۹۱ درصد افزایش یافت و از ۴۲ هزار و ۵۱ میلیارد ریال به ۴۵ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۴۰.۳۰ درصد افزیش، از ۶ میلیارد و ۶۱۲ میلیون سهم به ۹ میلیارد و ۲۷۶ میلیون سهم رسید.


29305

ارزش معاملات بازار بدهی با رشد چشمگیر یک هزار و ۵۸۳ درصدی از یک هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۵ امرداد تیرماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۱.۱۵ میلیون برگه به ۲۱.۰۱ میلیون برگه رسید که رشد چشمگیر یک هزار و ۷۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.


29307

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۹ تیر ماه ۱۲۶ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۵ امرداد به ۱۹۸ میلیارد ریال رسید و رشد ۵۷.۸۴ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با کاهش ۹۹.۷۶ درصد، از یک میلیارد و ۴۷۲.۳۶ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۳.۵۳ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۵ امرداد ماه رسید.


29308

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۵ امرداد ماه در مقایسه با هفته پیش، روندی افزایشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۵۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در هفته قبل به ۸۰ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و رشد ۵۳.۹۹ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افزایش ۵۸.۶۸ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۳ میلیارد و ۷۵۷ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۹۶۱ میلیون یونیت رسید.


29309

شاخص هم‌وزن کاهش یافت


بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۵ امرداد نسبت به هفته گذشته خود افت ۱.۹۲ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد به یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد کاهش یافت که افت ۲۸ هزار و ۱۸۷ واحدی را نشان می دهد.


همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۵ امرداد ماه نسبت به هفته قبل کاهش داشت و با ۳.۵۵ درصد کاهش از ۴۰۳ هزار و ۷۸۲ واحد به ۳۸۹ هزار و ۴۶۶ واحد رسید و ۱۴ هزار و ۳۱۶ واحد کاهش یافت.


29310

منبع:سنا


انتهای خبر

0
0