کارگزاری آبان
1400/08/23
14:47
#فاسمین همچنین شرکت اطلاعاتی را در خصوص عملکرد برآوردی 6ماهه دوم سال 1400 منتشر نموده و انتظار دارد حاشیه سود ناخالص از 61 درصد در نیمه ابتدایی سال...

#فاسمین


همچنین شرکت اطلاعاتی را در خصوص عملکرد برآوردی ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۰ منتشر نموده و انتظار دارد حاشیه سود ناخالص از ۶۱ درصد در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۰، به ۵۷ درصد در ۶ ماهه دوم سال برسد. همچنین انتظار رشد ۳۳ درصدی مبلغ فروش، رشد ۴۵ درصدی بهای تمام شده و نهایتا افزایش ۲۴ درصدی سود ناخالص را دارد.


طبق برآوردهای شرکت، در شش ماهه انتهایی سال ۱۴۰۰، نرخ های فروش محصولات تقریبا ثابت خواهد بود و مقدار فروش محصولات داخلی نیز به شکل قابل توجهی کاهشی خواهد بود، لیکن شرکت پیش بینی می کند میزان صادرات شمش روی، در ۶ماهه دوم، رشد ۶۱ درصدی را تجربه کند که با توجه به وزن ۶۹ درصدی شمش روی صادراتی از سبد فروش فاسیمین، شرکت پیش بینی کرده است که این محصول باعث افزایش فروش در ۶ماهه دوم خواهد شد.


بر اساس پیش بینی های شرکت، در ۶ ماه آینده، افزایش ۴۵ درصدی بهای تمام شده نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۰، به دلیل افزایش ۱۴ درصدی هزینه مواد مستقیم ( عمدتا از محل افزایش ۱۵ درصدی مصرف خاک معدنی صادراتی) و نیز افزایش ۲۶ درصدی سربار خواهد بود. شرکت در نظر دارد برای نیمه دوم سال جاری نیز حدود ۱۷,۰۰۰ تن خاک معدنی با نرخ ۷۹,۴۱۱ ریال به ازای هر کیلو وارد نماید.




انتهای خبر

0
0