فارس نیوز
1399/08/24
13:56
افزایش ۲۶ هزار و ۵۱۶ واحدی شاخص بورس تهران/معاملات بورس و فرابورس ۱۰.۴ هزار میلیارد تومانی شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۶ هزار و ۵۱۶ واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه اولین روز کاری با افزایش ۲۶ هزار و ۵۱۶ واحد به رقم یک‌میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.


همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن با افزایش ۴ هزار و ۵۲۳ واحد به رقم ۳۶۹ هزار و ۵۲۷ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از ۴ میلیون و ۷۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۳۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶ هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از ۴ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان رسید را نیز اضافه کنیم، مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۰ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان رسید.



نقشه معاملات امروز بورس


امروز همه شاخص‌های بورس سبز شده و رشد پیدا کرده‌اند به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی هرکدام ۲.۱ درصد رشد کرده‌اند. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هرکدام ۱.۲ درصد رشد کردند.


شاخص آزاد شناور ۲.۲ درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۲.۸ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۳ درصد افزایش یافت.



روند یکساله شاخص بورس تهران


امروز نمادهای شاخص‌ساز شامل فولاد مبارکه، ملی مس، ایران‌خودرو، گل‌گهر، بانک ملت و چادرملو بوده‌اند و نماد توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.


نمادهای پرتراکنش شامل سرمایه‌گذاری شاهد، سرمایه‌گذاری نیرو، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، زرماکارون، نیروی برق آبادان، تامین سرمایه امین و توسعه معادن و فلزات بوده‌اند.


امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل رو به رشد بوده و با افزایش ۳۹۹ واحد به رقم ۱۵ هزار و ۹۹۴ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۸۷ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۲.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۶۱ هزار معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای شاخص‌ساز فرابورس شامل سرمایه‌گذاری سپهر صادرات، آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، صبا تامین و فولاد هرمزگان بوده است.


نمادهای پرتراکنش شامل صنایع لاستیک یزد، سرمایه‌گذاری پویا، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، برق و انرژی پیوندگستر پارس، پتروشیمی ارومیه، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک و توسعه مسیر برق گیلان بوده‌اند.


به گزارش فارس، امروز شاخص بورس رو به رشد شد و پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر اینکه روزهای خوب بورسی هم در راه است به وقوع پیوست، اما همچنان توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران از پس‌اندازهای خود در بورس سرمایه‌گذاری کنند و از فروش سهام خود از جمله سهام عدالت به نرخ‌های پایین خودداری کنند، چون نوسان جزو ذات بازار است و یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای در موارد افت قیمت اقدام به خرید سهام می‌کند و وقتی سهام رشد پیدا کرد سهام خود را می‌فروشند، بنابراین سهامداران حقیقی نباید از کانال‌های سیگنال‌فروش و افرادی که به شایعات دامن می‌زنند، پیروی کنند، بلکه همواره همراه با تحلیل و مشاوره و مطالعه اقدام کنند.


انتهای پیام/ب


انتهای خبر

0
0