بتاسهم
1401/02/10
15:13
#ساروم مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان ارومیه در روز جاری در حالی با حضور بیش از ۷۹ درصد سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد که طی این ...

#ساروم مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان ارومیه در روز جاری در حالی با حضور بیش از ۷۹ درصد سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد که طی این جلسه افزایش سرمایه ای در مقیاس ۴۳ درصد از محل مطالبات صورت گرفت. به عبارت دیگر با تقسیم سود بالای ۶۱۳ تومانی بخشی از این مبلغ را در افزایش سرمایه خود لحاظ نکردند. این در حالی است که مالیات آنرا شرکت پرداخت کرده است و و تذکر و مخالفت سهامداران نیز نتوانست مانع از اتخاذ این تصمیم شود.



براساس این گزارش عملکرد عملیاتی شرکت نشان می‌دهد ساروم در بخش تولید متوسط تولید روزانه کلینکر برای ۳۰۰ روزکاری در سال مالی مذکور نسبت به ظرفیت اسمی ۱۲ درصد کمتر و نسبت به سال قبل ۴/۴ درصد کاهش داشت.



بر اساس این گزارش تولید سیمان نسبت به ظرفیت اسمی شرکت بیش از ۱۷ درصد کاهش و نسبت به سال مالی قبل ۱۳.۳ درصد کاهش را تجربه کرده است.



به گفته مدیر عامل شرکت در بخش صادرات با توجه به محدودیت عرضه در بازارهای صادراتی به دلایلی از جمله اعمال قوانین توسط کشورهای مقصد و خود کفا شدن برخی دیگر از کشورها صادرات به ارمنستان با کاهش نسبت به سال مواجه شد.



در ادامه این جلسه به برنامه های آینده شرکت در سال مالی جدید نیز اشاره و عنوان شد: حفظ و گسترش بازار داخلی و صادراتی فروش محصولات از طریق شناسایی بازارهای جدید با توجه به مازاد تولید سیمان در کشور و منطقه، کاهش هزینه های محصول و کالای در جریان ساخت با توجه به افزایش هزینه ها از طریق کنترل و کاهش انرژی مصرفی در خصوص تولید تحقیق و توسعه و تولید محصولات جدید با قیمت تمام شده پایین و شناساندن آنها به بازار داخلی و صادراتی از جمله برنامه‌های آینده شرکت است.



در ادامه این جلسه به سوالات برخی از سهامداران نیز پاسخ داده شد.



در خصوص برنامه های شرکت برای صادرات به ارمنستان و حذف دلالان گفته شد شرکت در نظر دارد با ایجاد پایگاه در ارمنستان سیمان را به طور مستقیم در این کشور عرضه کند.


همچنین مدیرعامل شرکت در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه میانگین نرخ برق در سال گذشته چقدر بود گفته شد تامین برق شرکت از طریق بورس انرژی صورت می‌گیرد و در سال گذشته به ازای هر کیلو بار حدود ۱۰۰ تومان هزینه پرداخت شد.


در ادامه این جلسه در خصوص تجدید ارزیابی زمین ۴۷۰ هکتاری شرکت گفته شد که شرکت سیمان ارومیه در این خصوص برنامه‌ای ندارد.


در پایان این جلسه ۹۰ درصد از سود خالص معادل ۶۱۳ تومان به ازای هر سهم تقسیم شد و سرمایه شرکت از مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان برابر با ۴۲ درصد از محل مطالبات و آورده به تصویب سهامداران و این مجمع رسید که هدف آن تامین نقدینگی جهت بهبود و نوسازی خطوط تولیدی است.

انتهای خبر

0
0