بتاسهم
1401/03/28
12:02
مجمع #خزر 📌 به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فنرسازی زر با حضور بیش از 64درصدی صاحبان سهام در حال برگزاری است. ✅ شرکت فنرسازی زر ت...

مجمع


#خزر



📌 به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فنرسازی زر با حضور بیش از ۶۴درصدی صاحبان سهام در حال برگزاری است.



✅ شرکت فنرسازی زر توانایی تولید بیش از ۲۴۰۰ نوع از محصولات فنری مثل فنر تخت، پارابولیک، تیغه گریدر و تورشن بار را دارد که مورد نیاز صنایع ریلی و صنعت خودرو شامل سواری، ون، پیکاپ، اتوبوس، کامیون و تریلر است . همچنین شرکت فنرسازی زر تامین کننده قطعات برای شرکت های زامیاد، پارس خودرو، سایپا، گروه بهمن، ایران خودرو و راه آهن است.



✅ محصولات شرکت در بازارهای صادراتی مثل بازارهای کشور آلمان، انگلستان، ترکیه، یونان، هلند، بلژیک، سوریه، کویت، عمان، اردن، عربستان، امارات و لبنان به فروش می رود. فروش صادراتی شرکت از ۵۰۰ هزار دلار در سال ۱۳۹۹ به ۶۵۰ هزار دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.



✅ شرکت در سال ۱۴۰۰ توانسته ۸۰۵۷ تن انواع فنرهای تخت را تولید کند که نسبت به برنامه تولید شرکت بیش تر بوده است و به نسبت سال۱۳۹۹، ۲۲ درصد رشد و از لحاظ ریالی نیز فروش شرکت اصلی بالغ بر ۸۷ درصد رشد داشته است. سود شرکت اصلی با ۱۱۴ درصد رشد در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته، ۳۷ میلیارد تومان بوده است.



✅ شرکت در نظر دارد در سال ۱۴۰۱ حدودا ۹۰۰۰ تن تولید داشته باشد و همچنین طرح افزایش ظرفیت زر گلپایگان به ۵۰۰۰ تن، راه اندازی خط تولید پیچ تراورس در زر سیستان و تکمیل خط یوبولت انواع ماشین های تجاری،دریافت نشان دانش بنیان و راه اندازی آزمایشگاه مرجع را در دستور کار دارد.



✅شرکت فنرسازی زر همکاری با دو شرکت تولیدکننده فولاد آلیاژی برای تامین مواد اولیه و خارج شدن از حالت تک منبعی و همچنین همکاری با شرکت های خودروساز سنگین مثل ایران خودرو دیزل و آرین موتور را در دستور کار دارد. شرکت در حال دریافت تسهیلات ۲۱ میلیارد تومانی از بانک ملی برای سرمایه گذاری ثابت است و از بانک ملت برای تامین سرمایه در گردش تقاضای حد اعتباری هم کرده است. در دو شرکت زیرمجموعه نیز افزایش سرمایه شرکت زر سیستان و گرفتن تسهیلات ۲۰میلیارد تومانی برای تامین سرمایه در گردش شرکت زر گلپایگان را نیز در دستور کار دارد.


در پاسخ به سوال سهامداران عنوان شد:



✅ صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت فنر سازی زر گلپایگان برای طی کردن مراحل پذیرش و عرضه در بورس به کارگزاری صنعت و معدن تحویل داده شده است. این دومین اقدام شرکت برای عرضه شرکت زر گلپایگان است که در دفعه اول به علت نرسیدن سود شرکت به حد نصاب مدنظر سازمان بورس ملغی شده است.



✅ قرارداد با شرکت آرین موتور در مراحل انتهایی انعقاد است.



✅هیچ برنامه ای برای واگذاری شرکت فنرسازی زر از طرف گروه سایپا وجود ندارد.



✅ افزایش نرخ محصولات شرکت متاثر از افزایش نرخ فولاد آلیاژی و بهای تمام شده محصولات است.



📍 در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فنرسازی زر، به ازای هر سهم ۴۰ ریال سود تقسیمی تصویب شد.



انتهای خبر

0
0