ارز دیجیتال
1399/12/06
13:53
مدیرعامل مایکرواستراتژی: تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۱ میلیارد نفر در بیت کوین سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، پیش‌بینی کرده است که تا ۵ سال آینده یک میلیارد نفر با استفاده از تلفن‌های همراه خود ثروت خود را به‌صورت بیت کوین نگهداری خواهند...

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، پیش‌بینی کرده است که تا ۵ سال آینده یک میلیارد نفر با استفاده از تلفن‌های همراه خود ثروت خود را به‌صورت بیت کوین نگهداری خواهند کرد.


به گزارش کوین تلگراف، مایکل سیلور در اظهارنظر اخیر خود عنوان کرده است که تا سال ۲۰۲۶، یک میلیارد نفر بیت کوین را برای پس‌انداز انتخاب و آن را با استفاده از تلفن‌های همراه خود نگهداری می‌کنند. شایان ذکر است که مایکرواستراتژی در حال حاضر ۷۰,۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارد.


او در مصاحبه دیروز خود با سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، با تاکید بر موضع مثبت خود نسبت به بیت کوین، گفت:


[بیت کوین] شبکه پولی دیجیتال برتر است. صحبت‌های سیلور تنها یک روز پس از آن انجام گرفت که جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا، از بیت کوین با عنوان «ناکارآمد» یاد کرده بود. به‌عقیده بسیاری، صحبت‌های یلن باعث سقوط ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین از اوج ۵۸,۵۰۰ دلاری شده بود.


سیلور از صحبت‌های یلن به‌عنوان «پیامد» نفوذ سریع استفاده‌های بیت کوین به جنبه اقتصادی زندگی مردم یاد کرد و افزود:


داستانی که کسی به آن اشاره نمی‌کند این است که بیت کوین یک فناوری پیشرو است که به تساوی [مالی] انسان‌ها کمک می‌کند.


قرار است روزی را ببینیم که ۷ الی ۸ میلیارد نفر در زمین، شمشی از طلای دیجیتال در تلفن همراه خود دارند و از تلفن همراه خود به‌عنوان وسیله پس‌انداز استفاده می‌کنند.


سیلور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به این مسئله اشاره کرد که رسیدن ارزش بازار بیت کوین به ۱ تریلیون دلار، دو تا چهار برابر سریع‌تر از آمازون، گوگل و اپل بوده است. او در این باره گفت:


به همین خاطر است که می‌گویم جهان به چنین چیزی نیاز دارد و فکر می‌کنم که می‌توان انتظار داشت در ۵ سال آینده ۱ میلیارد نفر ارزش خود را که همان حساب‌های پس‌اندازشان است، در تلفن‌های همراه‌شان ذخیره کنند؛ آنها برای اینکه به سراغ چیزی شبیه بیت کوین می‌روند.


او همچنین به خریدهای بیت کوین توسط مایکرواستراتژی هم اشاره کرد. چندی پیش این شرکت، سرمایه‌ای ۹۰۰ میلیون دلاری این شرکت برای خرید بیت کوین جذب کرد.


این در حالی است که به‌عقیده بسیاری، شرکت‌های کمی پا جای پای تسلا می‌گذارند و اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند. از طرف دیگر، دنا یوز (Dan Ives)، مدیر ارشد بخش تحقیقات ودبوش سکیوریتیز (Wedbush Securities)، پیش‌بینی کرد که تسلا سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین را دوبرابر می‌کند. او در این باره افزود:


فکر نمی‌کنم این مسئله یک هوس زودگذر باشد. فکر می‌کنم تسلا سرمایه‌گذاری خود روی بیت کوین را دو برابر کند و این مسئله را نقطه‌نظر یک تراکنش هم خواهید دید.


قیمت بیت کوین هم بعد از رسیدن به ۴۵,۰۰۰ دلار، روند احیای خود را آغاز کرد و در حال حاضر به ۵۱,۰۰۰ دلار رسیده است. توافق قانون‌گذاران آمریکا با تتر و بسته‌شدن دعوی قانونی دو ساله این شرکت با مراجع قانونی به‌عنوان یکی از عوامل احیای بازار مطرح شده است.


نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در این باره گفت:


همان طور که انتظار می‌رفت، از سطح ۴۴,۰۰۰ دلاری حمایت شد. فکر می‌کنم که بیت کوین از آن جهت که دیگر ابهام و بلاتکلیفی در مورد تتر وجود ندارد، به صعود خود ادامه دهد یا در حاشیه کانال معامله شود.


طبق گزارش‌ها، منظور جو، حمایت نهنگ‌ها از ناحیه ۴۴,۰۰۰ دلاری بوده است.


انتهای خبر

0
0