مبین تحلیل
1400/03/30
13:40
🔸بانک تجارت در طی یک سال مالی منتهی به اسفند 99 به ازای هر سهم سود 51 تومانی محقق نموده است که نسبت سود یک ریالی 98 و و زیان 2 تومانی 97 و زیان 27 ...

🔸بانک تجارت در طی یک سال مالی منتهی به اسفند ۹۹ به ازای هر سهم سود ۵۱ تومانی محقق نموده است که نسبت سود یک ریالی ۹۸ و و زیان ۲ تومانی ۹۷ و زیان ۲۷ تومانی ۹۶ عملکرد قابل قبول و مطلوبی می باشد


درآمد تسهیلات سال ۹۹ حدود ۲۸.۸ هزار میلیارد تومان بوده است که ۱۹.۶ هزار میلیارد تومان آن را هزینه سود سپرده پرداخت کرده است که در نهایت برآیند خالص درآمد ۹.۱ هزار میلیارد تومان معادل رشد ۲۳۷ درصد رشد نسبت به ۹۸ محقق نموده است . ۲۵.۴ از سهم منابع مربوط به بانک می باشد حق الوکاله نیز ۳ درصد با درصد اعمال پایین محاسبه شده است



🔸۲ هزار میلیارد خالص درآمد حاصل از کارمزد ها و رشد ۵۰ درصدی این طبقه درآمد در طی سال گذشته بخش امیدوار کننده شرکت برای پوشش بخش از هزینه جاری شرکت در نظر گرفت .


🔸سود حاصل از مبادلات ارزی و تسعیر با ۶.۸ هزار میلیارد تومان حدود ۳۵ درصد از کل درآمد عملیاتی را به خود اختصاص داده است که بخاطر ارزش وزنی بالا در سبد عملیاتی بخاطر احتمال عدم تکرار در سالهای آتی قابلیت اتکا ندارد .نکته قابل اشاره دارایی باز مثبت ۹۷۰ میلیون دلاری با نرخ تسعیر دلار ۱۵ هزار تومانی در انتهای سال مالی مذکور می باشد .



🔸۱۲.۵هزار میلیارد تومان درآمد در بخش سایر نیز منبع قابل اتکا محسوب نمی شود .



🔸هزینه مطالب مشکوک الوصول ۱.۶ هزار میلیارد تومان می باشد که با توجه به میزان رشد ۵۳ درصدی سپرده های پولی علی رغم رشد بیش از ۱۰۰ هزینه منطقی به نظر می رسد . (این هزینه بیشتر تحت تاثیر نوع نوع تسهیلات و میزان وثیقه ها و طبقه بندی بدهی ها می باشد و الزما رابطه خطی با میزان سپرده ندارد )



🔸هزینه اداری و عمومی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان که تقریبا به ازای هر سهم هزینه نزدیک به ۴۸ تومان را در پی دارد .



🔸هزینه مالیات بر سود سال جاری و سال های قبل نیز با ۶.۳ هزار میلیارد تومان هزینه نزدیک ۳۰ تومان به ازای هر سهم را پی داشت .



🔸میزان سپرده ریالی شرکت در انتهای سال مالی با رشد ۵۳ درصد ۲۷۹ هزار میلیارد تومان می باشد که حدود ۳۵ درصد از آن از منابع کم هزینه تامین شده است .



انتهای خبر

0
0