بورس پرس
1399/12/22
14:56
آمار صادرات ۶.۱ میلیون تنی ۱۱ فولادساز بورسی و غیر بورسی با افت ۱۲ درصدی

۱۱ شرکت فولادساز بورسی و غیر بورسی طی ۱۱ ماه گذشته قادر به صادرات ۶.۱ میلیون تنی محصولات شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۱۲ درصد کمتر است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، آمارهای تولید کنندگان بزرگ فولاد، نشان از صادرات ۶.۱ میلیون تنی محصولات و افت ۱۲ درصدی در ۱۱ ماه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد. به طوریکه فولاد خوزستان و مبارکه اصفهان با کاهش ۱۹و ۲۲ درصدی، بالغ بر ۱.۳ و یک میلیون تن تولید داشته اند.


بر اساس این گزارش و تا پایان بهمن ، ۸۸۰.۵ هزار تن انواع محصولات از ذوب آهن، ۲۶.۲ هزار تن انواع مقاطع آلیاژی مهندسی از فولاد آلیاژی ، ۹.۴ هزار تن میلگرد و ۱۲۷.۹ هزار تن بیلت فولادی از فولاد خراسان با کاهش ۱۸، ۳۳، ۵۵ ، ۲۵ و ۴۲ درصدی صادر شده است.


همچنین طی فولاد کاوه جنوب با افت ۵ و ۸۶ درصدی ۷۲۸.۴ هزار تن بیلت فولادی و ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی صارات داشت و صبافولاد هم با صادرات۲۸۱.۸ هزار تن بریکت گرم و رشد ۹۲ درصدی، عملکرد مثبتی در این حوزه ثبت کرد.


در این میان، شرکت جهان فولاد سیرجان با صادرات ۱۰.۹ هزار تنی بیلت فولادی و ثبت رشد ۱۵۵ درصدی رکورد دار شد اما در سایر محصولات توفیقی نداشت و افت ۱۰۰ درصدی ثبت کرده است. همچنین شرکت فولاد بناب، چادرملو و فولاد کویر با صادرات ۷۳.۶ هزار تن میلگرد،۵۴۳ هزار تن سنگ آهن و ۳۹۴.۴ هزار تن بیلت فولادی رشد ۱۳۵ ، ۶۴ و ۵ درصدی داشته اند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0