رمزارز نیوز
1401/02/10
12:43
پیش‌بینی روند بازار رمزارزها با بررسی احساسات معامله‌گران

داده‌های مربوط به بازار فیوچرز و کاهش تقاضا برای تتر، نشان می‌دهند که بازار کریپتو برای یک روند نزولی دیگر… مطالعه مطلب ...

داده‌های مربوط به بازار فیوچرز و کاهش تقاضا برای تتر، نشان می‌دهند که بازار کریپتو برای یک روند نزولی دیگر آماده می‌شود.


به گزارش وبسایت کوین تلگراف، داده‌های بازار نشان می‌دهند که با افت قیمت بیت کوین (BTC) به کانال ۳۸ هزار دلار و سقوط قیمت اتریوم (ETH) به ۲،۸۰۰ دلار، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با یک کاهش ۲٫۲۸ درصدی به ۱٫۷۶ تریلیون دلار رسیده است. با این حال، با نگاهی به نمودارها می‌توان مشاهده کرد که شاخص ارزش کل بازار کریپتو در ۳ ماه گذشته روند نسبتا صعودی‌ای داشته است.


پیش‌بینی روند بازار رمزارزها با بررسی احساسات معامله‌گران

ارزش کل بازار کریپتو (میلیارد دلار). بر اساس داده‌های بازار، ارزش کل بازار کریپتو در ۷ روز گذشته کاهش ۳٫۵ درصدی را نشان داده که در این میان، ریپل (XRP) با ۱۸٫۸ درصد، کاردانو (ADA) با ۱۰٫۲ درصد و پولکادات (DOT) با ۹٫۷ درصد، بیشترین ضرر را در بین رمزارزهای برتر متحمل شده‌اند. در همین حال، برخی از پروژه‌های بازی و متاورس در همان بازه زمانی سود ۲۵ درصدی و حتی بیشتر داشته‌اند.


پیش‌بینی روند بازار رمزارزها با بررسی احساسات معامله‌گران

رمزارزهای با بیشترین سود و بیشترین ضرر در بین ۸۰ ارز دیجیتال برتر.

پریمیوم تتر نشان‌دهنده عدم تقاضای خریداران است!

پریمیوم تتر (USDT) در صرافی OKX، تفاوت معاملات همتا به همتا در کشور چین را با ارز دلار آمریکا مقایسه می‌کند. زمانی که تقاضای بیش از حد برای خرید ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، این شاخص بالاتر از وضعیت معقول یا ۱۰۰ درصد قرار می‌گیرد. در مقابل، در بازارهای نزولی که معامله‌گران به سمت تتر هجوم می‌آورند، این شاخص یک سقوط ۴ درصدی یا بیشتر را تجربه می‌کند.


پیش‌بینی روند بازار رمزارزها با بررسی احساسات معامله‌گران

شاخص پریمیوم تتر. پریمیوم تتر در صرافی OKX در تاریخ ۲۸ آوریل به حدود ۲ درصد رسید که بالاترین سطح آن در سال ۲۰۲۲ است. افزایش این شاخص با صعود قیمت بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار همراه بود، اما قیمت این ارز دیجیتال در اواخر همان روز کاهش یافت. در حال حاضر، پریمیوم تتر در حدود صفر درصد است که احساسات خنثی از سوی معامله‌گران خرد را نشان می‌دهد.


احساسات متفاوت معامله‌گران در بازارهای آتی!

قراردادهای دائمی که تحت عنوان معاملات معکوس (Inverse swaps) نیز شناخته می‌شوند، دارای فاندینگ ریت هستند که معمولا هر ۸ ساعت یک بار اعمال می‌شود. صرافی‌ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل ریسک ارزی استفاده می‌کنند. فاندینگ ریت مثبت نشان می‌دهد که خریداران، لوریج (اهرم) بیشتری می‌خواهند. وضعیت معکوس زمانی مشاهده می‌شود که فروشندگان به اهرم اضافی نیاز داشته باشند که در این صورت، فاندینگ ریت منفی می‌شود.


پیش‌بینی روند بازار رمزارزها با بررسی احساسات معامله‌گران

فاندینگ ریت ۷ روزه برای معاملات آتی. همان‌طور که مشاهده می‌شود، فاندینگ ریت ۷ روزه برای بیت کوین و اتریوم کمی مثبت است که نشان‌دهنده تقاضای کم خریداران است.


در نهایت، با توجه به وضعیت شاخص پریمیوم تتر و فاندینگ ریت قراردادهای آتی می‌توان نتیجه گرفت که که بازار کیپتو با کمبود تقاضا از سوی معامله‌گران خرد مواجه است، آن هم درست زمانی که شاخص ارزش کل بازار برای حفظ حمایت ۱٫۷۵ تریلیون دلاری تلاش می‌کند.


انتهای خبر

0
0