بورس۲۴
1401/10/28
14:12
پالایشی ها حال و هوای آخرین روز معاملاتی دی ماه را عوض کردند

طی روز جاری معاملات با سرخپوشی ۶۰ درصد نمادها آغاز شد و تقریبا از همان ابتدا فشار عرضه ها نسبت به تقاضا بیشتر بود. به طوری که در نیم ساعت اول شاهد خروج ۶۰ میلیارد تومان نقدینگی خرد از بازار بودیم اما رفته رفته خریداران دست برتر را گرفتند و تا انتها شرایط به گونه ای شد که عمده نمادها وارد محدوده مثبت شدند و حقیقی ها یکبار دیگر سرمایه به پای بازار ریختند. از مهمترین رویدادهای امروز اقبال به نمادهای پالایشی بود که در یک ساعت پایانی شدت بیشتری گرفت.

پالایشی ها حال و هوای آخرین روز معاملاتی دی ماه را عوض کردند

بورس۲۴ : طی روز جاری معاملات با سرخپوشی ۶۰ درصد نمادها آغاز شد و تقریبا از همان ابتدا فشار عرضه ها نسبت به تقاضا بیشتر بود. به طوری که در نیم ساعت اول شاهد خروج ۶۰ میلیارد تومان نقدینگی خرد از بازار بودیم اما رفته رفته خریداران دست برتر را گرفتند و تا انتها شرایط به گونه ای شد که عمده نمادها وارد محدوده مثبت شدند و حقیقی ها یکبار دیگر سرمایه به پای بازار ریختند. از مهمترین رویدادهای امروز اقبال به نمادهای پالایشی بود که در یک ساعت پایانی شدت بیشتری گرفت.


امروز ارزش معاملات خرد با افت ۱۲ درصدی نسبت به روز قبل به ۸،۵ همت رسید. پرمعامله ترین گروه ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، فرآورده های نفتی، بانک ها و موسسات، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بودند.


تراز پول خرد بازار مثبت ۱۷۰ میلیارد تومان شد که بیشترین ورود پول خرد به گروه فرآورده های نفتی اتفاق افتاد. پس از آن گروه های غذاییف شیمیایی، قند و شکر و انبوه سازی در رتبه های بعدی قرار گرفتند. از بین نمادها شتران، شبندر، شپنا، شگل، شبریز، غبشهر، نوین، سامان، تپمپی، قجام و ثالوند در صدر خریدهای حقیقی بودند.


حقیقی ها تا توانستند از گروه های بانک ها و موسسات، خودرو و ساخت قطعات و خرده فروشی و نمادهای وپست، فملی، رفاه، همراه، حفارس، وبملت، نوری، فولاد، قاسم، خگستر و کالا پول بیرون بردند که این صنایع و نمادها با بیشترین حمایت حقوقی ها همراه شدند.


شاخص کل ۲ هزار واحد دیگر بالا رفت و خود را به سطح یک میلیون و ۶۸۹ هزار واحد رساند. میدکو، شتران، وامید، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر مثبت و خودرو و شستا عمده ترین اثر منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن نیز با رشد ۲,۵۳۹ واحدی در محدوده ۵۲۶ هزار واحد قرار گرفتو شاخص فرابورس هم ۶۷ واحد رشد کرد و به ارتفاع ۲۱ هزار و ۵۰۷ واحد رسید.

انتهای خبر

0
0