بورس۲۴
1400/06/17
12:48
فروش ۱۸۷ میلیارد تومانی دیران تا پایان مرداد ۱۴۰۰

شرکت ایران دارو یکی از با سابقه ترین شرکت های دارویی ایران است که در سال ۱۳۴۳ با نام سیانامید کی بی سی در زمینی به مساحت ۲۰.۰۰۰ متر مربع در تهران تاسیس شد. در سال ۱۳۶۱ نام شرکت به ایران دارو تغییر و نوع شرکت به سهامی عام تبدیل شد. همچنین در سال ۱۳۸۰ ایران دارو با نماد دیران به عنوان سیصد و بیست و یکمین شرکت در فهرست شرکت های بورس اوراق بهادار درج شد و در حال حاضر این شرکت جزء واحد های تولیدی شرکت سرمایه گذاری البرز است.

فروش ١٨٧ میلیارد تومانی دیران تا پایان مرداد ١۴٠٠

بورس۲۴ : شرکت ایران دارو یکی از با سابقه ترین شرکت های دارویی ایران است که در سال ۱۳۴۳ با نام سیانامید کی بی سی در زمینی به مساحت ۲۰.۰۰۰ متر مربع در تهران تاسیس شد. در سال ۱۳۶۱ نام شرکت به ایران دارو تغییر و نوع شرکت به سهامی عام تبدیل شد. همچنین در سال ۱۳۸۰ ایران دارو با نماد دیران به عنوان سیصد و بیست و یکمین شرکت در فهرست شرکت های بورس اوراق بهادار درج شد و در حال حاضر این شرکت جزء واحد های تولیدی شرکت سرمایه گذاری البرز است.


شرکت ایران دارو به تولید انواع داروهای کپسول، قرص، شربت، پماد، ژل و .... می پردازد.


این شرکت دارویی در سال مالی ۱۳۹۹ خود به فروش ۲۲۰ میلیارد تومانی رسید و به ازای هر سهم خود توانست ۱۲۲ تومان سود بسازد و این در حالی است که ایران دارو در مدت مشابه سال قبل خود سود ۴۳ تومانی به ازای هر سهم را ثبت کرد. رشد سود خالص هر سهم برای شرکت بیش از ۱۸۰ درصد بود.


شرکت ایران دارو حاشیه سودی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد را طی سالهای گذشته داشته که در آخرین سال مالی خود یعنی سال مالی ۱۳۹۹ توانست این حاشیه سود را بالاتر از ۵۰ و نزدیک ۵۵ درصد برساند.


این شرکت در مردادماه سال ۱۴۰۰ توانسته به فروش ۳۱ میلیارد تومانی برسد و این رقم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه به اندازه ۱۸۷ میلیارد تومان است. این شرکت در مدت مشابه خود در سال ۹۹ به فروش ۱۳۱ میلیارد تومانی در پایان مرداد ماه رسیده بود.


جدول زیر فروش تجمعی شرکت ایران دارو را در کنار سایر شرکت های گروه سرمایه گذاری البرز نشان می دهد.


شرکت

فروش تجمعی تا مرداد ماه

۱۴۰۰

پخش البرز

۲۸,۴۷۲,۷۳۰

البرز دارو

۴,۹۴۱,۶۶۷

کی بی سی

۳,۱۵۹,۸۳۶

سبحان انکولوژی

۲,۷۵۷,۳۱۹

سبحان دارو

۲,۷۴۵,۴۶۳

ایران دارو

۱,۸۶۹,۹۴۱

البرز بالک

۱,۵۵۷,۱۸۰

داروسازی تولیددارو

۸۴۹,۷۸۶

و جدول زیر نیز فروش مرداد ماه این شرکت ها را نشان می دهد.


شرکت

فروش ماه مرداد

۱۴۰۰

پخش البرز

۷,۹۴۲,۳۰۶

سبحان انکولوژی

۱,۰۰۲,۸۳۳

البرز دارو

۹۳۶,۹۷۸

سبحان دارو

۵۰۱,۱۰۶

ایران دارو

۳۱۰,۷۶۴

کی بی سی

۳۰۹,۹۳۳

البرز بالک

۱۵۵,۳۸۳

داروسازی تولیددارو

۸۸,۱۵۲


"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0