رمزارز نیوز
1401/05/03
14:29
ظهور نشانه‌های اصلاحی برای اتریوم کلاسیک!

اتریوم کلاسیک (ETC) اخیرا صعودی‌ترین هفته خود در سه ماه گذشته را به پایان رساند. بر اساس داده‌های بازار، این… مطالعه مطلب ...

اتریوم کلاسیک (ETC) اخیرا صعودی‌ترین هفته خود در سه ماه گذشته را به پایان رساند. بر اساس داده‌های بازار، این ارز دیجیتال توانست از ۱۲٫۴۷ دلار که پایین‌ترین قیمت آن در بازار نزولی سال ۲۰۲۲ است، ۱۲۰ درصد رشد کند. با این حال، این آلت کوین اکنون نشانه‌هایی از یک اصلاح بالقوه را نشان می‌دهد که البته پس از چنین افزایش قابل‌توجهی، طبیعی است.


به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو و در زمان انتشار این خبر، ETC با یک عقب‌نشینی جزئی از بالاترین سطح اخیر خود در ۲۸٫۱۹ دلار، در محدوده ۲۴٫۷ دلار معامله می‌شود که نزدیک به سطح ۰٫۳۸۲ فیبوناچی اصلاحی است. به گفته تحلیلگران، این اصلاح خفیف و افزایش اصطکاک در نزدیکی این سطح فیبوناچی، نشانه‌ای از افزایش فشار فروش است.


why-you-can-consider-shorting-etc-now

نمودار کندل یک روزه قیمت اتریوم کلاسیک. همچنین، نشانه‌های دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهند یک اصلاح بزرگتر در راه است. به عنوان مثال، در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) کاهش یافته، قیمت توانسته است به بالاترین سطح محلی برسد. این موضوع، نشان‌دهنده ضعف روند است. در این میان، خروجی‌های ثبت‌شده توسط شاخص گردش پول (MFI) منعکس‌کننده سودگیری در روند فعلی است.


why-you-can-consider-shorting-etc-now

شاخص‌های RSI و MFI برای اتریوم کلاسیک. این چشم‌انداز نزولی، توسط جریان‌های خروجی از آدرس نهنگ‌ها هم تایید می‌شود. طبق گزارش‌ها، کل عرضه ذخیره‌شده توسط نهنگ‌ها از ۲۱ ژوئیه خروجی قابل‌توجهی را ثبت کرده است. این بدان معنی است که ETC احتمالا در روزهای آینده فشار فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد.


به گفته تحلیلگران، تنها راهی که ETC ممکن است حرکت صعودی خود را بدون تغییر قابل‌توجهی حفظ کند، این است که بازار به رشد خود ادامه دهد. در غیر این صورت، سودگیری توسط معامله‌گران قبل از شروع روند صعودی بعدی، باعث افزایش فشار فروش خواهد شد.


همچنین، باید منتظر ماند و دید که آیا ارتقای ادغام (merge) اتریوم بر عملکرد قیمتی اتریوم کلاسیک هم تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.


انتهای خبر

0
0