سنا
1400/10/07
12:59
الاکلنگ شاخص کل و شاخص هم‌وزن

در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، هفتم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۴۲۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۷۷ واحد افزایش، به رقم ۳۶۷ هزار و ۳۶۲ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۲۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۹۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش یک هزار و ۵۶۷ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه خودرو با ۵۵ هزار و ۱۸۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۹ هزار و ۲۴۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۴ هزار و ۳۳۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۲۰ هزار و ۴۹۲ معامله به ارزش یک هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۲۶ هزار و ۱۹۳ معامله به ارزش یک هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ۲۵۹ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۲۴۹ واحد، شرکت پتروشیمی خراسان با ۲۴۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با ۱۸۵ واحد و شرکت آلومینیوم ایران با ۱۶۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۲۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۸۵۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۰۰ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۷۴ واحد و شرکت پتروشیمی پارس با ۳۱۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0