اقتصاد آنلاین
1400/06/10
13:01
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۱۰شهریور) / بازگشت اعتماد حقیقی ها به بازار؟

افراد حقوقی در بورس امروز۷۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام صبا بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۷۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۹هزار و ۶۵۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۷درصد یعنی هشت هزار و ۳۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.


بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «سیمان، آهک و گچ» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «مواد و محصولات دارویی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.


سه نماد «صبا»، «سمتاز» و «پارس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «آریان»، «برکت» و «شپنا» معطوف بود.


مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری صبا تامین حدود ۵۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سرمایه‌گذاری پارس آریان با برتری حدود ۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۶۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۸۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی10.06.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع 10.06.1400
انتهای خبر

0
0