آکادمی هلاکوئی
1400/09/07
18:20
رشد توکن Omicron DAO به علت هم نام بودن با سویه جدید کرونا

اخبار مربوط به نوع جدید ویروس کرونا یعنی…

اخبار مربوط به نوع جدید ویروس کرونا یعنی Omicron بازارهای جهانی را در روز پنجشنبه تکان داد و بازار رمزارزها در این افت آسیب دید. با این حال، Omicron DAO مبتنی بر Arbitrum در میان هراس های اخیر به خوبی عمل کرده است.


رشد Omicron در میان ترس از کووید


آخرین نوع کووید ممکن است در هفته گذشته معامله گران ارزهای دیجیتال را وحشت زده کرده باشد، اما یک توکن با مارکت کپ پایین در این میان بازار را به چالش کشیده است.


توکن OMIC از Omicron DAO از ۷۶ دلار به ۳۷۶ دلار در ۲۴ ساعت گذشته رسیده و رشد ۳۹۵ درصدی را ثبت کرده است، در حالی که رمزارز های پیشرو مانند BTC و ETH روند نزولی داشته اند.


Omicron DAO خود را به‌عنوان یک «پروتکل ارز غیرمتمرکز» معرفی می‌کند که بر اساس Arbitrum، پرکاربردترین راه حل لایه ۲ اتریوم امروزی ساخته شده است. توکن بومی آن، OMIC، در اوایل این ماه در Arbitrum منتشر شد. طبق داده های CoinGecko، این پروژه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۱۴۰۰۰ دلار حجم معاملات داشته است و کل عرضه آن تنها ۲۴۳۰ کوین است. با قیمت های فعلی، ارزش کامل پروژه حدود ۳۶۵/۸ میلیون دلار است، اگرچه ارزش بازار و عرضه در گردش آن هر دو ناشناخته هستند. این پروژه آنقدر کوچک است که هنوز رتبه ای در سایت ندارد و کمتر از ۱۵۰۰ حساب کاربری آن را در توییتر و Discord دنبال می کنند.


نوع جدید کووید ممکن است رشد ناگهانی OMIC را توضیح دهد. این نوع جدید سه شنبه در آفریقای جنوبی کشف شد و در ابتدا B.۱.۱.۵۲۹ نام داشت. با این حال، سازمان بهداشت جهانی در یک پست در روز جمعه بروزرسانی در مورد این نوع به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که نام آن را به Omicron تغییر خواهد داد.


این اولین موردی نیست که یک توکن از طریق نام خود رشد یافته است. در سپتامبر(شهریور)، توکن فلوکی اینو پس از اینکه ایلان ماسک توییتی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد شیبا اینو خریده و نام آن را فلوکی گذاشته، مورد توجه قرار گرفت. این توکن در ماه اکتبر (مهر) در کنار سایر میم کوین ها، رشد خوبی را تجربه کرد. به طور مشابه، سرمایه گذاران سهام اغلب به دلیل سردرگمی در نام، سهام اشتباهی را خریداری می کنند. در یکی از نمونه‌های اخیر، یک شرکت کانادایی به نام متا، پس از اینکه مارک زاکربرگ اعلام کرد فیس‌بوک به متا تغییر نام می‌دهد، سهامش یک شبه جهش کرد.


علی رغم Omicron DAO، بیشتر بازار کریپتو در آخر هفته رو به کاهش بوده است. دارایی های پیشرو مانند بیت کوین، اتریوم، پولکادوت و سولانا همگی امروز در وضعیت قرمز قرار دارند. از استثناهای این رکود می توان به The Sandbox و Decentraland، دو پروژه بازی متاورس که از زمان تغییر نام فیس بوک، عملکرد بهتری نسبت به بقیه بازار داشتند، اشاره کرد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptobriefing


انتهای خبر

0
0