رمزارز نیوز
1401/02/17
12:43
بازار رمزارزها در سراشیبی سقوط!

تقاضای ضعیف از سوی سرمایه‌گذاران خرد و نزولی بودن داده‌های بازار مشتقه، چشم‌انداز کوتاه‌مدت بدی را برای بازار… مطالعه مطلب ...

تقاضای ضعیف از سوی سرمایه‌گذاران خرد و نزولی بودن داده‌های بازار مشتقه، چشم‌انداز کوتاه‌مدت بدی را برای بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند.


دریافت ۷۰,۰۰۰ شیبا رایگان فقط با تکمیل ثبت نام در صرافی والکس میتونی ۷۰,۰۰۰ شیبا رایگان هدیه بگیری!


دریافت جایزه به گزارش سایت کوین‌تلگراف، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ روز گذشته در یک کانال نزولی قرار داشته و در تاریخ ۶ می، این شاخص حمایت ۱٫۶۵ تریلیون دلاری را دوباره مورد آزمایش قرار داد. کاهش قابل‌توجه ارزش کل بازار کریپتو پس از آن صورت می‌گیرد که قیمت بیت کوین (BTC) به ۳۵،۵۵۰ دلار سقوط کرد – که پایین‌ترین قیمت این ارز دیجیتال در ۷۰ روز گذشته است.


total-crypto-market-cap-drops-to-1-65t

ارزش کل بازار کریپتو (میلیارد دلار). بر اساس داده‌های موجود، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال طی هفت روز گذشته ۶ درصد کاهش یافته است. در این میان، بسیاری از آلت کوین‌ها در وضعیتی به سر می‌برند که فقط می‌توان آن را «حمام خون» توصیف کرد.


total-crypto-market-cap-drops-to-1-65t

رمزارزهای با بیشترین سود و بیشترین ضرر در بین ۸۰ ارز دیجیتال برتر.

پریمیوم تتر منفی شد!

پریمیوم تتر (USDT) در صرافی OKX، تفاوت معاملات همتا به همتا در کشور چین را با ارز دلار آمریکا مقایسه می‌کند. زمانی که تقاضای بیش از حد برای خرید ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، این شاخص بالاتر از وضعیت معقول یا ۱۰۰ درصد قرار می‌گیرد. در مقابل، در بازارهای نزولی که معامله‌گران به سمت تتر هجوم می‌آورند، این شاخص یک سقوط ۴ درصدی یا بیشتر را تجربه می‌کند.


total-crypto-market-cap-drops-to-1-65t

شاخص پریمیوم تتر. پریمیوم تتر در صرافی OKX در تاریخ ۳۰ آوریل به ۱٫۷ درصد رسید که نشان‌دهنده تقاضای زیاد از سوی معامله‌گران خرد است. با این حال، طی پنج روز بعدی این شاخص به صفر درصد بازگشت و در ساعات اولیه ۶ می، پریمیوم تتر به منفی یک درصد رسید. داده‌ها نشان می‌دهند که احساسات سرمایه‌گذاران خرد با سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۳۷ هزار دلار، بدتر شده است.


احساسات معامله‌گران در بازار مشتقه چگونه است؟

قراردادهای دائمی که تحت عنوان معاملات معکوس (Inverse swaps) نیز شناخته می‌شوند، دارای فاندینگ ریت هستند که معمولا هر ۸ ساعت یک بار اعمال می‌شود. صرافی‌ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل ریسک ارزی استفاده می‌کنند.


فاندینگ ریت مثبت نشان می‌دهد که خریداران، لوریج (اهرم) بیشتری می‌خواهند. وضعیت معکوس زمانی مشاهده می‌شود که فروشندگان به اهرم اضافی نیاز داشته باشند که در این صورت، فاندینگ ریت منفی می‌شود.


total-crypto-market-cap-drops-to-1-65t

فاندینگ ریت ۷ روزه برای معاملات آتی. همان‌طور که مشاهده می‌شود، فاندینگ ریت ۷ روزه برای معاملات آتی بیت کوین و اتریوم کمی مثبت است که تقاضای پایین از سوی خریداران را نشان می‌دهد. علاوه بر این، فاندینگ ریت برخی از آلت کوین‌ها در محدوده ۰٫۳- درصد قرار دارد که نشان‌دهنده تقاضای بیشتر از سوی فروشندگان است.


در نهایت، می‌توان نتیجه گرفت که تقاضای ضعیف از سوی معامله‌گران خرد (با توجه به شاخص پریمیوم تتر) و فاندیت ریت منفی آلت ‌کوین‌ها، سیگنالی است مبنی بر این‌که معامله‌گران تمایلی به خرید در قیمت‌های فعلی ندارند. در واقع، به نظر می‌رسد که خریداران قبل از ورود منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که ارزهای دیجیتال اصلاحات بیشتری را تجربه کنند.


انتهای خبر

0
0