سنا
1401/04/12
13:55
الاکلنگ بورس تهران و فرابورس ایران

در جریان معاملات دومین روز هفته، ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۱۵۹ واحد افزایش به رقم ۴۱۸ هزار و ۳۶۲ واحد رسید؛ همچنین، شاخص کل بورس تهران با افزایش یک هزار و ۳۴۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در دومین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۲۴۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش یک هزار و ۴۰۵ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۶ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۴ هزار و ۸۴۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۹۰۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۲ هزار و ۴۵۴ معامله به ارزش یک هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال، گروه سیمان با ۳۰ هزار و ۱۸۷ معامله به ارزش یک هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۸ هزار و ۳۹۴ معامله به ارزش یک هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۴۲ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۴۵۳ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۴۳۴ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۰۷ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ایران با ۳۵۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۱۱۲ واحد، بانک ملت با ۲۵۸ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۲۲ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۹۴ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۱۵۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (‌یکشنبه، ۱۲ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۳.۵۲ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۱۹۵ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۱۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۸.۹ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۷.۵ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۴.۳ واحد، بانک دی با ۴.۱۲ واحد و شرکت نیروگاه زاگرس کوثر با ۲.۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ پلیمر آریا ساسول با ۷.۴۱ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۶.۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۴.۵۸ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۴.۵ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۳.۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0