بورس پرس
1400/06/14
14:07
معاملات مشکوک زیرمجموعه ایران خودرو، چهار بیمه و سیمانی + ۱۰ نماد

در روز افت ۳۷۸۰ واحدی شاخص، زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت سیمانی، دو سهم بیمه ای به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با نوسان قیمت ها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۳۷۸۰ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۵۳۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۸.۶ و ۱۷.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی با داد و ستد ۱.۲ میلیارد سهم و سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ایران خودرو به همراه گروه بهمن با تقاضای بیش از ۶۱۱، ۵۶۴، ۵۲۹ و ۴۸۹ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، نیرو سرمایه شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت یک درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۴.۳ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های محور خودرو (زیرمجموعه ایران خودرو)، سپیدار سیستم آسیا، گرانیت بهسرام، شیشه دارویی رازی، قند ثابت خراسان، سیمان سفید نی ریز، سیمان دشتستان، بیمه اتکایی ایرانیان، سر مایه گذاری توسعه شمال، بیمه کوثر ، هلدینگ تبرک ، داروسازی الحاوی، پارس الکتریک و مبین وان کیش مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور زیرمجموعه ایران خودرو ، دو شرکت سیمانی، دو سهم بیمه ای به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0