اقتصاد آنلاین
1400/03/17
13:27
کدال‌نگر ۱۷خرداد۱۴۰۰ / محصولات پاکسان و پاکشو با افزایش قیمت همراه شدند

این گزارش به بررسی اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال پرداخته و برخی از آن‌ها را تحلیل می‌کند. نرخ‌های بیسکویت گرجی بالا رفت. سپ از فروش ملک،سود سنگین کسب نمود. شرکت شیشه همدان ملک خرید. قسیتو از ابلاغ قیمت شکر خبر داد.

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند ؛ کدال‌نگر ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.

افزایش سرمایه

«خپارس»: افزیش سرمایه ۹۱درصدی شرکت پارس خودرو از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


«شپلی»: شکرت پلی اکریل در خصوص افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی شفاف سازی کرد.


«دقاضی»: افزیش سرمایه ۱۱۰درصدی شرکت داروسازی شهید قاضی از محل مطالبات و آورده نقدی در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


اطلاعیه‌ها

«غگرجی»: بیسکویت گرجی نرخ انواع بیسکویت ساده و کرمدار و سایر محصولات را از ۲۴۴,۲۰۰ ریال به ۲۸۰,۹۰۵ریال افزایش داد.


«سپ»: شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش ۶ دانگ عرصه و اعیان ۶ واحد آپارتمان با متعلقات واقع در تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهائی شمالی، خیابان لادن، پلاک ۳۹ را به قیمت حدود ۱۰۸میلیارد تومان به فروش رساند.سود این معامله حدود ۵۵میلیارد تومان می باشد.


«بسامان»: بیمه سامان نه دهم دانگ از شش دانگ یک برج تجاری- اداری را به قیمت حدود ۳۴۵میلیارد تومان خریداری نمود.


«وغدیر»: شرکت سرمایه گذاری غدیر از انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین ( کگهر) به ارزش ۲۰,۰۰۰میلیارد ریال جهت تامین مالی طرح های سرمایه گذاری خبر داد.


«سامان»: بانک سامان اعلام داشت اقدام بخرید ۳.۱۸ دانگ از ۶ دانگ برج اداری-تجاری جام از شرکت صبا میهن ( خارج از شرکت های وابسته به گروه مالی سامان ) ، واقع در تهران، خیابان شریعتی نموده است، کل ثمن مورد معامله در خصوص ۶دانگ تمامی عرصه، اعیانی، سرقفلی و مستحدثات با کاربری اداری و تجاری ملک موضوع معامله جمعا به مبلغ بیست و سه هزار میلیارد ریال می باشد، که بخشی از ثمن معامله از طریق واگذاری ساختمان ظفر بمبلغ شش هزار و یکصد و نود میلیارد ریال و ملک تجاری توانیر بمبلغ ششصد و بیست میلیارد ریال تسویه و مابقی نقدا به خریدار پرداخت شده است، همچنین از محل واگذاری ساختمان ظفر و ملک تجاری توانیر مبلغ چهار هزار یکصد میلیارد ریال سود فروش ملک در دفاتر بانک ثبت خواهد شد.


«گلتاش»: شرکت گلتاش نرخ انواع محصولات شوینده شامل انواع صابون حمام، خمیر دندان، شامپو، کرم و مایعات دستشویی را از ۱۸۷,۳۳۵ریال به ۲۲۸,۵۴۹ریال افزایش داد.


«ساینا»: شرکت صنایع بهداشتی ساینا از افزایش نرخ فروش خبر داد واعلام نمود کلیه محصولات تولیدی این شرکت، شامل انواع مایع ظرفشویی، لباسشویی، دستشویی و شیشه شوی ۲۵درصد و سایر محصولات از قبیل مایع نرم کننده لباس، انواع مایعات سپیدکننده و مایع چند منظوره، مایع و ژل توالت شوی و لوله بازکن و غیره معادل ۲۰درصد نرخ فروش قبلی. لازم به ذکر می‌باشد که نرخ قبلی و جدید ارایه شده در زیر بر اساس میانگین نرخ فروش محصولات داخلی می‌باشد.


«امین»: شرکت تامین سرمایه امین از تعهد پذیره نویسی و فروش به صورت سندیکایی اوراق اختیار فروش تبعی بروی سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین (کگهر) توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر به مبلغ ۱,۰۰۰میلیارد تومان خبر داد.


«بکوثر»: شرکت بیمه کوثر اعلام نمود پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری صدا و سیمای ج.ا.ا مبنی بر خسارت پالایشگاه شهید تندگویان (پالایشگاه نفت تهران) به استحضار می‌رساند بیمه نامه موصوف به کنسرسیوم G۹ با راهبری بیمه ایران صادر شده است و سهم شرکت بیمه کوثر از بیمه نامه مذکور پس از کسر اتکایی واگذاری ۱.۵۴درصد می‌باشد و اثرات سود و زیانی آن برای شرکت قابل توجه نخواهد بود.


«پاکشو»: شرکت گروه صنعتی پاکشو از افزایش نرخ فروش گفت و اعلام نمود از کل مبلغ فروش محصولات شرکت در سال مالی قبل ۸۴درصد مربوط به فروش محصولات نهایی داخلی می باشد که مشمول نرخ گذاری می باشد و ۱۶درصد باقی‌مانده مربوط به محصولات صنعتی و صادراتی بوده که از شمول قیمت‌گذاری انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی ایران خارج می باشد .


«شپاکسا»: شرکت پاکسان از افزایش نرخ فروش محصولات خبر داد. لازم به ذکر است از کل مبلغ فروش محصولات شرکت در سال مالی قبل ۶۱درصد مربوط به فروش محصولات نهایی داخلی می باشد که مشمول نرخ گذاری می باشد و ۳۹درصد باقیمانده مربوط به محصولات صنعتی و صادراتی بوده که از شمول قیمت گذاری انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی ایران خارج می‌باشد.


«تماوند»: شرکت تامین سرمایه دماوند از تعهد پذیره نویسی و فروش به صورت سندیکایی اوراق اختیار فروش تبعی برروی سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین (کگهر) منتشره توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر با هدف تامین مالی تا سقف ۲۰,۰۰۰میلیارد ریال خبر داد که سهم این شرکت از کنسرسیوم مذکور تا سقف ۲,۰۰۰میلیارد ریال می‌باشد .


«فروسیل»: شرکت فروسیلیسیم خمین در خصوص دلایل اورهال اضطراری و پیشبینی نشده و برآورد هزینه و اعلام برنامه ریزی های انجام شده عملیات تعمیرات توضیحاتی ارائه نمود.


«قیستو»: شرکت قند بیستون اعلام داشت قیمت گذاری شکر از ابتدای سال ۱۴۰۰ برای شکر تولید شده از چغندر خریداری شده سال ۱۴۰۰ مشمول ضوابط قیمت گذاری کالا های تولید داخل گردید . در دستور العمل مذکور ملاک قیمت گذاری محاسبه قیمت تمام شده بر اساس ضوابط اعلامی بوده است که در محاسبه آن می بایست بخشی از هزینه ها طبق پیش بینی آتی صورت پذیرد .قیمت تمام شده شکر تولیدی این شرکت با اضافه نمودن ۱۷٪سود طبق دستور العمل ابلاغی ، از بهای آن در بازار بیشتر می‌باشد که به تبع آن قیمت فروش شکر با توجه به شرایط قیمت بازار متغییر بوده و همچنین آثار سود و زیان آن به طور دقیق مشخص نمی‌باشد.


گزارش‌های ماهانه و صورت‌های مالی

«والبر»: گروه دارویی البرز در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹ مبلغ ۲,۱۴۹ریال برای هر سهم سود محقق کرده است که با جهش رشد چشمگیر ۱۰۱درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه می باشد. شرکت در ۱۲ماهه ۱,۰۳۱میلیارد تومان سود خالص دارد. همچنین در این دوره درآمد سود سهام ۷۱درصد و سود عملیاتی ۷۳درصد رشد داشته است.


«های وب»: شرکت داده گستر عصر نوین در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹ مبلغ ۸۶۸ریال برای هر سهم سود محقق کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۵۵درصد رشد داشته است.


«بکام»: کارخانجات تولیدی شهید قندی در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹ مبلغ ۱۰۳ریال برای هر سهم سود محقق کرد.


«بالاس»: شرکت تولیدی مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن در مدت دو ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳میلیارد تومان درآمد به دست آورد.


«کهمدا»: شرکت شیشه همدان اعلام داشت ساختمان اداری تجاری به مبلغ ۱۱۵میلیارد تومان خریداری نموده است.


«چخزر»: شرکت کشتیرانی دریای خزر در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹ مبلغ ۱,۱۹۸ریال برای هر سهم سود محقق کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۱درصد رشد داشته است.


انتهای خبر

0
0