بورس پرس
1401/07/07
15:15
پیش‌بینی گلدمن ساکس از نفت ۱۰۰ دلاری در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۲

بانک آمریکایی پیش بینی کرد: میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ دلار می‌رسد که بیشتر از قیمت فعلی ۸۵ دلاری است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرد: میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در ۳ ماهه چهارم سال جاری به ۱۰۰ دلار می‌رسد که بیشتر از قیمت فعلی ۸۵ دلار است اما کمتر از پیش بینی قبلی ۱۲۵ دلاری است. میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۳ احتمالا به ۱۰۸ دلار می‌رسد در حالی که پیش بینی قبلی، ۱۲۵ دلار بود.


براساس این گزارش، قیمت نفت مدت کمی پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه صعود کرد اما از ژوئن که بانک‌های مرکزی، مواضع موافق تحکیم سیاست پولی پیدا کردند و اجرای قرنطینه‌های کووید در چین که تقاضا برای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را فلج کرد، ۳۰ درصد نزول کرد.


دامین کوروالین و کالوم بروس تحلیلگران گلدمن ساکس اعلام کردند: دلار قوی و انتظارات برای کاهش تقاضا، موانع قدرتمندی برای صعود قیمت نفت تا پایان سال جاری خواهند بود. خوش بینی محدودیت عرضه که ناشی از عدم سرمایه گذاری، ظرفیت مازاد تولید و ذخایر اندک است و بالاتر رفتن قیمت ها را ایجاب می کند، قوی‌تر شده است. با این حال به نظر می‌رسد بازارهای نفت فرض کردند سال آینده هیچ رشد اقتصادی واقعی خارج از چین وجود ندارد در حالی که پیش بینی اقتصاددانان و گلدمن ساکس، نرخ رشد یک درصدی است. تنها یک فرود سخت اقتصادی، قیمت‌های کمتر پایدار را توجیه می‌کند.


این بانک سرمایه‌گذاری پیش بینی کرد چین، استراتژی کووید صفر را تا اواسط سال ۲۰۲۳ حفظ خواهد کرد. توصیه می شود سرمایه‌گذاران قراردادهای نفت برنت که در دسامبر سال ۲۰۲۴ اعتبار آن به پایان می‌رسد و ۷۱ دلار در هر بشکه معامله می‌شوند را خریداری کنند. تولیدکنندگان اوپک پلاس احتمالا به تولید نفت در سطح فعلی تا پایان سال ادامه دهند. با این حال، اقدام این گروه در کاهش قابل توجه تولید به بهبود قیمت‌ها کمک خواهد کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir



انتهای پیام


انتهای خبر

0
0