همفکران
1401/06/29
16:35
گزارش بازار/ روزهای تکراری، بازگشت پرغرور "ودانا"

شاخص کل بورس تهران ۲۹امین روز از شهریور ماه ۱۴۰۱ را با افت ۶۷۰۰ واحدی به پایان رساند و تا سطح ۱ میلیون ۳۶۷ هزار واحد به عقب رفت. شاخص هموزن نیز یکساعتی در محدوده مثبت مقاومت کرد اما سپس به مدار نزولی رفت و ۲۳۰۰ واحد افت را تجربه کرد. حکشتی، امین و زپارس...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران ۲۹امین روز از شهریور ماه ۱۴۰۱ را با افت ۶۷۰۰ واحدی به پایان رساند و تا سطح ۱ میلیون ۳۶۷ هزار واحد به عقب رفت.


شاخص هموزن نیز یکساعتی در محدوده مثبت مقاومت کرد اما سپس به مدار نزولی رفت و ۲۳۰۰ واحد افت را تجربه کرد.


حکشتی، امین و زپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. امین با رشد حداکثری قیمت در صف خرید به کارش پایان داد. حکشتی ۳.۵+ خورد و زپارس در مدار منفی ۱.۵ درصدی متوقف شد. وپاسار، فارس وشپنا بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. وپاسار با عرضه بیشتری مواجه بود و در یک قدمی صف فروش متوقف شد. فارس افت حدود ۲ درصدی را رقم زد و شپنا کاهش بالغ بر ۱ درصدی قیمت را تجربه کرد.


در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر کاهش قیمت نمادهای آریا و خدیزل و صبا، با افت ۸۰ واحدی به کارش پایان داد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۹۶ واحد قرار گرفت. بمپنا و مادیرا نمادهایی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص داشتند و مانع از افت بیشتر آن شدند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه طی معاملات امروز حقیقی ها حدود ۱۷۵ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس حدود ۶۴ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۴۷ میلیارد دلار رسید.




ترین های معاملات بورس


خودرویی ها، فلزات اساسی ها و شیمیایی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، هلدینگ و بانک به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات نیز بودند. امروز نمادهای شستا، خساپا و خودرو نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


ورود و خروج پول های حقیقی



امروز صنعت سرمایه گذاری تحت تاثیر معاملات ودانا، بیشترین نقدینگی حقیقی را جذب کرد. در مقابل شیمیایی ها و نفتی ها بیشترین مقدار از پول های خرد را از دست دادند. نمادهای ودانا و مادیراح بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای بپاس و خصدرا بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



سومین روز معاملاتی هفته جاری نیز همچون روزهای قبل منفی و بی رمق دنبال شد. البته یک فرق با روز گذشته داشت آنهم اینکه شدت منفی ها بیشتر بود و نمادها افت قیمتی بیشتری را متحمل شدند.


در صنعت خودرو شاهد افت بالغ بر ۲ درصدی قیمت در خساپا، خگستر و ایران خودرو بودیم. ورنا ۳- خورد و با از دست دادن مرز ۵۰۰ تومانی به ۴۹۰ تومان رسید. امروز هم قطعاتی ها وضعیت بهتری داشتند. خمهر و ختور در سقف قیمتی با صف خرید بستند. خمحرکه، خکار و خموتور رشد حدود ۴ درصدی قیمت را به ثبت رساندند.


در بانکی ها، وپست تک نماد سبزپوش گروه بود که در مرز صفر معاملاتی متوقف شد. وبصادر و وتجارت با افت بالغ بر ۱ درصدی به مرز ۱۴۰ تومان نزدیکتر شدند. وبملت امروز هم در محدوده صفر تابلو درجا زد. سامان در یک قدمی صف فروش بست و بانک دی ۳- خورد و به ۶۲ تومان رسید.


فلزات اساسی ها و نفتی ها نیز تابلویی یکپارچه سرخ پوش داشتند.


شبریز و شاوان افت بالغ بر ۲ درصدی قیمت را تجربه کردند. شبندر ۱- خورد و ۶۹۴ تومان شد. شپنا نزولی بود و به ۵۵۷ تومان رسید. شتران سرخپوش در مرز صفر معاملاتی بست.


در گروه محصولات کامپیوتری مادیرا خوش درخشید. این نماد در دقایق پایانی نیمه اول، با رنج مثبت قوی، به صف خرید رسید و در قیمت ۲۵۶ تومان پس از جا به جایی ۴۵ میلیون برگه سهم به کارش پایان داد.


زغال سنگی ها که دو روزی در کانون توجه خریداران بودند، امروز با افزایش عرضه مواجه شدند.. کطبس و کشرق افت حداکثری قیمت را تجربه کردند و در یک قدمی صف فروش بستند. کپرور تقاضای بهتری داشت و سبزپوش در مرز صفر معاملاتی بست. کزغال افت حدود ۳ درصدی را رقم زد و به ۱۷۴۴ تومان رسید.


در میان حمل و نقلی ها حریل و حآسا در سقف قیمتی با صف خرید به خط پایان رسیدند. حکشتی از همان ابتدای روز با صف خرید به میدان آمد اما با شروع نیمه دوم این صف عرضه شد و در نهایت در قیمت ۲۲۶۴ تومان با رشد ۳.۵ درصدی روز را به پایان برد.


ودانا پس از حدود ۳ سال و نیم به گردونه معاملات بازگشت، تحت تاثیر معاملات این نماد، صنعت سرمایه گذاری نقدینگی های حقیقی را بلعیدند و صدرنشین شدند. این سهم امروز به ۴۹۴ تومان رسید و این در حالیست که این شرکت در قیمت ۵۱ تومان بسته شده بود.




نمادهای مشکوک


در بازه ۷ روزه و ۳۰ روزه نماد ودانا بیشترین حجم مشکوک را داشت.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را بکاب با ۴.۳۹ درصد، غاذر با ۳.۵۸ درصد و لخزر با ۳.۳۹ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام فخاس با ۳.۸۲ درصد، فپنتا با ۳.۸۱ درصد و تیپیکو با ۳.۳۵ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش


نرخ دلار به نسبت روز گذشته ۶۰ تومان افزایش یافت و هم اکنون در محدوده ۳۱ هزار ۷۳۰ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید با افت ۰.۴۳ درصدی، به ۱۴ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان رسید.


انس طلا ۰.۳۴ درصد کاهش ارزش داشت و به محدوده ۱۶۶۸ دلار رسیده است.


انتهای خبر

0
0