اقتصاد نیوز
1399/10/26
16:17
رقابت کاخ ویلاهای شمال با قصرهای به‌جا مانده از شاهان پیشین ایران!

اقتصادنیوز : کاخ ویلاها ،بناهای لوکسی هستند که با ویلاهای مدرن تفاوت های اساسی دارند ،قیمت این ویلاها که وسعت بالای آنها مهم ترین ویژگی آنها است معمولا بیش از ۸۰ میلیارد تومان است .

به گزارش اقتصادنیوز ،«کاخ ویلا» عنوانی است که به برخی از ویلاهای سوپر لوکس شهرهای شمالی کشور داده اند، برخی از این ویلاها از نظر وسعت و امکانات شاید از برخی از کاخ های به جا مانده از شاهان گذشته که حالا تبدیل به موزه شده اند ،چیزی کم نداشته باشد .


ویلاهایی که بی مشتری هم نیستند و به گفته یکی از فروشندگان این کاخ ویلاها تا دو ماه پیش که بازار مسکن دچار رکورد شود، وضعیت خرید و فروش این نوع املاک در شمال کشور پر رونق هم بوده است . ویلاهایی که قیمت حدودی آنها ۸۰ میلیارد تومان است .


البته سازنده های این کاخ ویلاها تنها درمناطق شمالی کشور فعالیت نمی کنند و مشابه این ویلاها را می تواند در شهرهایی مانند شیرازو اطراف تهران هم پیدا کرد .


کاخ ویلا 2

به جز وسعت این ویلاها ،آن چه مورد تاکید فروشندگان کاخ ویلاها است ،استفاده از مصالح خارجی در ساخت این بناهاست . به گفته این فروشندگان شاید ویلاهای لوکس با ظاهری زیبا در شهرهای شمالی زیاد شده باشد اما کیفیت ساخت این ویلاها متفاوت است . یکی از کاخ ویلاها که برای فروش گذاشته شده است کاخ ویلایی در نوشهر است . بنای این ویلا ۱۲۰۰ متر است که در زمینی در مساحت ۱۷۰۰ متر مربع ساخته شده است . به گفته فروشنده این ویلا ،تزیینات بیرونی و داخلی ویلا از چوب درجه یک و از سنگ کوهی وسنگ لاشه درجه یک تشکیل شده است .


سیستم گرمایشی ویلا با شوفاژ و کف پوش و کف ویلا از سنگ است ،تمام ۶ اتاق این ویلا دارای کمد دیواری هایی از جنس چوب روس داشته و دست ساز هستند ، در هر طبقه از این بنا، آشپزخانه ، سه اتاق مستر و یک نشیمن بزرگ وجود دارد و تراس شمالی ویلای جنگلی ویو دریا را به صورت باز و مستقیم دارد . تراس ویلا به صورت شمالی و جنوبی بوده و در حدود ۲۰۰ متر است .



ویژگی های اختصاصی کاخ ویلاها

برخی از فروشندگان ویلاهای لاکچری شمال کشور ، هر ویلای لاکچری را با عنوان کاخ ویلا آگهی می کنند ،اما کاخ ویلاها با سایر ویلاهای بزرگ مقیاس و نمای رومی و یا انگلیسی تقاوت هایی دارد . معمولا در این کاخ ویلاها باشگاه‌های کوچک و سالن‌های سرگرمی است که به فرد امکان ورزش و سرگرمی را می‌دهد. میز بیلیارد در بسیاری از کاخ ویلاهای شمال مشاهده می‌شود. تعدادی از آن‌ها سالن اجتماعات یا سینماهای کوچک هم دارند .


هوشمند بودن یکی دیگر از پایه کاخ ویلای شمال را شکل می‌دهد و مهم‌ترین مزیتی که این مشخصه با خود به همراه می‌آورد باز هم ایمنی و امنیت است.عملکرد هوشمندانه ویلا، آن‌ها را محبوب‌تر می‌کند، همین که صاحبان این بناها از راه دور، به بیشتر قسمت‌های ویلا سرک بکشند، وضعیت نور چراغ‌ها را بررسی کنند، از خالی بودن ویلا اطمینان داشته یک امتیاز است .


ایجاد اتاقی برای تلویزیون در طبقه دوم ویلا،ایجاد روف گاردن های بزرگ،استخر های سرپوشیده و سرباز ،جکوزی و سونای خشک و تر از دیگر تجهیزات این ویلاهای متفاوت هستند .


موقعیت مکانی این ویلاها ،فاصله آن تا فرودگاه ،جنگل ،دریا و... هم در نرخ گذاری آنها تاثیر گذار است .فروشنده یکی ازاین کاخ ویلاهای هوشمند که در متل قو،عباس آباد واقع شده و دارای ۹ خواب مستر ،دو نمای متفاوت در قسمت شمالی و جنوبی است و ۲۷۰۰ متر زیر بنا و هزار و ۵۴۰ متربنای ساختمان و دارای سند تک برگی ،اتاق سرایداری ۸۰ متری ، روف گاردن با ویوی ۳۶۰درجه ، محوطه سازی ،با آلاچیق و آبنما ،دو آتشکده در سمت جنگل و دریا ،رختشویخانه و... است ، می گوید : قیمت این ویلا ۸۵ میلیارد تومان است که طی مدتی هم که برای فروش گذاشته شده با وجود سردی معاملات در دو ، سه ماه اخیر خریداران هم داشته که یکی ازآنها پیشنهاد تهاتر یک کارخانه که ۹۰ درصد قیمت این ویلا بوده را مطرح کرده است .


Screenshot (190)

به گفته این فروشنده معمولا قیمت کاخ ویلاها ۴۰ تا ۵۰ درصد تهاتری پرداخت می شود .او می گوید : اما بیشتر پیشنهادها در این بازار ، تهاتری است کسانی که ملک دیگری دارند و می خواهند با زمین ،کارخانه و ... این ملک را خریداری کنند .


به گفته این فروشنده ، بیشتر مالکان کاخ ویلاها در ایران زندگی نمی کنند و برای آن که به فروشنده اصلی برسیم باید ۱۰ واسطه را پشت سر بگذاریم اما این ملک بدون واسطه است و این یک امتیاز برای آن محسوب می شود .


اما در این وضعیت اقتصادی ،این ویلاها با قیمت نجومی خریدار هم دارد؟ این فروشنده تخصصی کاخ ویلاها می گوید : تا دو ماه پیش بازار خرید و فروش کاخ ویلاها گرم بوده است . به گفته او کاخ ویلاها تنها درنماهای زیبا که این روزها بیشتر از گذشته در ویلاهای شمال کشور به آن توجه می شود خلاصه نمی شود و تمام متریال این ویلاها وارداتی و اروپایی است و مهندسان آن صاحب امضا هستند. و بیشتر کاخ ویلاها در نوشهر و چالوس هستند .


انتهای خبر

0
0