بورس پرس
1402/03/20
10:08
دومین تلاش "وبانک" برای فروش ۱۲ درصد سهام "سیمرغ" با گرانی سهم و ...

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی معروف به "وبانک" با گران کردن قیمت و تغییر شرایط برای دومین بار درصدد عرضه بلوک ۱۲.۰۳درصدی سهام سیمرغ برآمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی معروف به "وبانک" وابسته به بانک ملی برای دومین بار طی سه ماه اخیر، درصدد عرضه بلوک ۱۲.۰۳درصدی سهام شرکت سیمرغ برآمده تا شاید این بار قادر به خروج از ترکیب سهامداری این شرکت بورسی شود.


براساس این گزارش، " وبانک" ۱۷ تیر در نظر دارد بیش از ۱۵۶ میلیون و ۳۳۷ میلیون سهم "سیمرغ" را به قیمت پایه هر سهم ۴۶۹۶ تومان و به ارزش ۷۳۴ میلیارد تومان و به صورت ۵۰ درصد نقد و باقی طبق شرایط، روانه میز فروش کند.


این بلوک در آخرین روز کاری سال قبل با قیمت پایه ۳۱۷۰ تومانی هر سهم و به ارزش بیش از ۴۹۵.۵ میلیارد تومان و به صورت نقد عرضه شده بود اما بدون مشتری ماند.


شرکت سیمرغ از دوم تیر سال ۹۸ با قیمت ۵۱۰ تومانی هر سهم وارد بورس شده و شرکت خدمات پشتیبانی مهر ۷۸ که مالکیت اصلی این شرکت فعال کشاورزی را دارد ۳۰ خرداد دو سال قبل در فروش ۴۰ درصدی راه به جایی نبرد.


کارگزار خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی است که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، واریز یا ارائه و تاییدیه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به بورس تهران تحویل دهد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0