بورس نیوز
1400/10/27
10:07
بهای معاملات آتی نفت برنت در بالاترین حد سه سال گذشته

قیمت نفت روز جاری افزایش یافت و قیمت‌های آتی نفت برنت به بالاترین حد خود در بیش از سه سال گذشته رسید.


به گزارش بورس نیوز ، قیمت نفت روز جاری افزایش یافت و قیمت‌های آتی نفت برنت به بالاترین حد خود در بیش از سه سال گذشته رسید، زیرا سرمایه‌گذاران انتظار دارند که عرضه در بحبوحه محدود شدن تولید توسط تولیدکنندگان بزرگ و تقاضای جهانی تحت تاثیر نوع ویروس کرونای Omicron ضعیف باقی بماند.



بیشتر بخوانید: قیمت نفت اندکی کاهش یافت


بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۲ سنت (۰.۵ درصد) افزایش به ۸۶.۴۸ دلار در هر بشکه رسید. این قرارداد در اوایل جلسه معاملاتی امروز به بالاترین حد خود از ۳ اکتبر ۲۰۱۸ به ۸۶.۷۱ دلار رسید.


نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از رسیدن به ۸۴.۷۸ دلار که بالاترین رقم از ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ در اوایل جلسه بود، ۶۲ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۴.۴۴ دلار در هر بشکه رسید.


این افزایش‌ها به دنبال افزایش قیمت در هفته گذشته بود که برنت ۵.۴ درصد و WTI حدود ۶.۳ درصد افزایش یافت.


نگرانی‌ها از حمله روسیه به اوکراین که می‌تواند عرضه انرژی را مختل کند نیز از قیمت‌ها حمایت کرد.


دو مقام آمریکایی و دو منبع صنعتی روز جمعه به رویترز گفتند که دولت آمریکا با چندین شرکت انرژی بین‌المللی درباره طرح‌های اضطراری برای تامین گاز طبیعی به اروپا در صورتی که درگیری بین روسیه و اوکراین باعث اختلال در عرضه روسیه شود، مذاکره کرده است.


در همین حال، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، ذخایر نفت خام ایالات متحده بیش از حد انتظار به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۸ رسیده است، اما ذخایر بنزین به دلیل تقاضای ضعیف افزایش یافته است.


تازاوا، تحلیلگر فوجیتومی گفت که نگرانی‌ها در مورد محدودیت‌های عرضه بیشتر از اخبار مربوط به انتشار احتمالی نفت چین از ذخایر بود.


منابع به رویترز گفتند چین قصد دارد ذخایر نفت خود را در حدود تعطیلات سال نو بین ۳۱ ژانویه تا ۶ فوریه به عنوان بخشی از برنامه هماهنگ شده توسط ایالات متحده با سایر مصرف کنندگان عمده برای کاهش قیمت‌های جهانی آزاد کند.

انتهای خبر

0
0