اقتصاد آنلاین
1399/10/20
18:15
تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ جذابیت درآمد ثابت‌ها با افت ۲۴هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز ۲۰۸میلیارد تومان دارا یکم و ۱۵۳ میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۱۲۷میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها بیش از ۲۹میلیارد تومان بود.

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده ؛ صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم ( دارا یکم ) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم ( پالایش ) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقیقی‌ها حدود ۲۴میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (۳۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش ۱۳میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۰درصد معاملات).


دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام توسعه اندوخته آینده (اطلس) رشد ۱.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق شاخص۳۰ شرکت فیروزه (فیروزه) با زیان ۳.۷درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۳درصد) در رابطه با صندوق «پالایش» در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۳۲درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین حدود ۴۸۰میلیون تومان خروج پول حقیقی داشتند.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۲۸میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی حدود ۳۰میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۳هزار و ۲۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۸۹۰میلیارد تومان بوده است.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید


تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.10.20
نوسان روزانه صندوق‌ها 99.10.20
انتهای خبر

0
0