ایبنا
1402/02/09
17:55
گشایش نماد یک خودرویی در فرابورس

امروز، نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ شاهد گشایش نماد معاملاتی شرکت «سرمایه‌گذاری آرمان گستر پاریز» با نماد «خکرمان» در فرابورس بودیم.

به گزارش ایبنا، شرکت سرمایه‌گذاری آرمان گستر پاریز که با نماد «خکرمان» در بیست و سوم اسفندماه سال گذشته به عنوان دویست و نود و سومین نماد معاملاتی در فرابورس درج شده بود، طی معاملات روز جاری گشایش نماد در بازار دوم فرابورس را تجربه کرد.



این شرکت که از امروز با نماد «خکرمان» در تابلوی معاملات بازار دوم قرار گرفته است، در گروه «خودرو و ساخت قطعات» و زیر گروه «تولید وسایل نقلیه موتوری» قرار دارد.



در جریان گشایش نماد «خکرمان» در معاملات امروز بیش از ۸۲ میلیون و ۲۵۹ هزار سهم این شرکت به ارزش ۵۰ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال جابه‌جا شد.




همچنین طی فرایند خریدوفروش سهام این شرکت، سهامداران حقیقی مشارکت بیش از ۹۱ درصدی و سهامداران حقوقی مشارکت ۸ درصدی در سمت خرید سهام را داشتند، در مقابل در سمت فروش ۳۱ درصد فروشندگان حقیقی و ۶۸ درصد حقوقی بودند.




گفتنی است نماد «خکرمان» پیش از این با نام گروه اقتصادی کرمان خودرو در تابلوی زرد بازار پایه فرابورس قرار داشت که در تابستان سال گذشته با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار طی مجمع عمومی فوق‌العاده، نام شرکت به سرمایه‌گذاری آرمان گستر پاریز تغییر یافت.




شرکت کرمان موتور با در اختیار داشتن بیش از ۲۷ درصد و شرکت صنایع خودروسازی کرمان با سهامداری بیش از ۲۲ درصد، سهامداران عمده «خکرمان» هستند. همچنین نزدیک به ۴۷ درصد از سهام نیز در اختیار سایر سهامداران است.




بر اساس امید نامه سرمایه فعلی شرکت نیز ۵۰۰ میلیارد تومان است که شامل ۵ میلیارد سهم ۱۰۰ تومانی است.




این گزارش حاکی است طبق اعلام ناظر بازار، نماد خکرمان که قیمت پایانی آن در جریان معاملات امروز با رشد ۱۲.۳ درصدی به ۶۲۰ ریال رسید از فردا یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه با دامنه نوسان مجاز در بازار دوم فرابورس معامله خواهد شد. این سهم در حالی آخرین معامله خود را با رشد قیمت ۱۴ درصدی در نرخ ۶۴۰ تومان ثبت کرد که در پایان بازار امروز با صف خرید ۱۱.۴ میلیون حجمی به استقبال جلسه معاملاتی روز بعد رفت.

انتهای خبر

0
0