سنا
1401/01/14
13:19
صدر جدول گواهی سپرده‌ها به کدام محصول رسید

در هفته نخست کاری امسال ۱۳.۶ میلیون قرارداد گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از کالاخبر، در نخستین هفته کاری سال ۱۴۰۱ در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۱۳ میلیون و ۶۸۶ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش بالغ بر ۸۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان دادوستد شد و سیمان با ۱۲.۳ میلیون گواهی سپرده معامله شده و سهم ۹۰ درصدی را از حجم کل معاملات را توانست از آن خود کند.


در هفته ای که گذشت تعداد ۱۲ میلیون و ۳۴۶ هزار ورقه بهادار مبتنی بر سیمان به ارزش بیش از ۷ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان معامله شد تا دارایی پایه مذکور از نظر حجم از سایر دارایی های پایه پیشی گرفته و صدر جدول را به دست آورد.


یک میلیون و ۲۵ هزار و ۶۸۷ گواهی سپرده زعفران نگین نیز به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومانی در حالی خرید و فروش شد که این دارایی پایه از نظر حجم دوم شد، اما به لحاظ ارزش، جایگاه نخست معاملات را کسب کرد. این دارایی ۷ درصد حجم معاملات و ۴۵ درصد ارزش کل معاملات این هفته را رقم زد.


۲۷۳ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز در این هفته مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن نزدیک ۳۳ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومانی بود. در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده سکه طلا ۴۲ درصد از ارزش کل معاملات هفتگی به ثبت رسید و با این عملکرد، سکه مقام سوم معاملات را از نظر این متغیر به دست آورد.


حجم معاملات گواهی سپرده شیشه نیز به ۳۳ هزار و ۶۰۰ ورقه بهادار مبتنی بر این کالا رسید و ارزش آن از ۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان فراتر رفت.


۳۸۸۹ گواهی سپرده برنج طارم و ۳۳۸۱ گواهی سپرده زیره سبز در مجموع به ارزش بیش از ۵۷۸ میلیون تومان میان معامله گران دست به دست شد.


معامله گران همچنین تعداد ۲۴۳ گواهی سپرده نخود، کشمش و پسته را نیز خریدند که در مجموع ارزش بیش از ۹ میلیون تومان را به دنبال داشت.


انتهای خبر

0
0