بورس پرس
1400/09/09
12:35
رئیسی دستور رفع کسری بودجه بدون آثار تورمی از طریق اموال مازاد داد

رئیس جمهور به همه مدیران دستور داد برای رفع کسری بودجه و بدون آثار تورمی باید با وزارت اقتصاد برای تامین بودجه از طریق مولد سازی اموال مازاد همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد اقتصادی دولت با ابراز امیدواری نسبت به اجرای سریع تر برنامه مولد سازی اموال مازاد دولت با همکاری همه دستگاه‌ها گفت: تمام مدیران برای رفع کسری بودجه و بدون آثار تورمی باید با وزارت اقتصاد برای تامین بودجه از این طریق همکاری کنند.


وی افزود: تمام دستگاه‌های اداری باید اموال مازاد را در مدت معین شناسایی و قیمت گذاری کنند و طبق مقررات به فروش برسانند.


رئیسی ادامه داد: اهتمام مسئولان برای تثبیت قیمت‌ها و نظارت دقیق بر بازار اقدامی ارزنده و ضروری بوده که باید ادامه یابد.


بر اساس این گزارش در این جلسه احسان خاندوزی وزیر اقتصاد هم گزارشی از راهکارهای پیشنهادی برای اجرای برنامه مولد سازی دارایی‌های دولت از طریق فروش اموال مازاد با هدف تامین بخشی از منابع بودجه ارائه داد و مقرر شد برای برطرف شدن موانع فروش ، مجوزهای لازم دریافت شود.


همچنین طرح تامین منابع مالی از طریق تهاتر با هدف افزایش سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی در حوزه‌های نفت، نیرو و راه مطرح و مقرر شد برای تسریع در اجرای طرح‌ها، مقررات و آیین نامه‌های لازم تهیه و به تصویب مراجع ذی صلاح برسد.


گزارشی هم از وضعیت تنظیم بازار و نقش مثبت اجرای طرح‌های دولت برای تثبیت قیمت‌ها بویژه اقلام خوراکی ارائه شد که نشان می دهد اجرای طرح سفارش خرید مرغ و تخم مرغ از طریق سامانه‌های فضای مجازی و تحویل مستقیم آن به متقاضی در تهران و کرج در ثبات قیمت‌ها و توزیع آسان تر، تاثیر مثبتی داشته است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0