اخبار فوری بورس
1400/07/11
16:43
🔴آزادسازی منابع دلاری ایران دور از انتظار نیست ▫️شب گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه از بازگشت ایران به مذاکرات برجام خبر داد و از آمریک...

🔴آزادسازی منابع دلاری ایران دور از انتظار نیست



▫️شب گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه از بازگشت ایران به مذاکرات برجام خبر داد و از آمریکا خواسته بود ۱۰ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران را آزاد کند. حالا زمزمه آزادسازی منابع بلوکه شده ایران به فعالان بخش خصوصی هم رسیده است.



💬حسینا، عضو اتاق بازرگانی مشهد:



با دستور رئیس جمهور، وزارت امور خارجه اقدامات موثری برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در دیگر کشورها انجام داده و احتمال می‌رود به زودی بخشی از منابع بلوکه شده ایران آزاد شود.



وزارت امور خارجه برای بازگشت به برجام پیش شرطی را مبنی بر آزادسازی دلارهای بلوکه شده مطرح کرده است. همین مساله جو روانی را در بازار ارز داشت و باعث شد درهم اندکی ارزان شود.



هنوز عملا دلارهای بلوکه شده در کشورهایی همچون ژاپن و کره جنوبی آزاد نشده است اما آزادسازی منابع دلاری ما دور از انتظار نیست.



هر چند مردم مخالف افزایش قیمت دلار هستند اما این روزها کارخانه‌ها در شرایطی ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهند که قیمت دلار بالاتر باشد. در غیر اینصورت تولید و صادرات هم دیگر توجیه ندارد.

انتهای خبر

0
0