بااقتصاد
1401/02/20
09:14
بررسی صورت مالی سالانه «کسعدی»/رشد ۶۳ درصدی سودخالص شرکت

شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی با رشد ۶۳ درصدی نسبت به سال مالی قبل از شناسایی ۴۱ میلیارد تومان سود خالص در پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، ۳۴.۵ درصد از سهام شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی در اختیار سرمایه‌گذاری صدر تامین است ، ۸ درصد در اختیار سرمایه‌گذاری آتیه صبا ، ۴ درصد در اختیار سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، ۳.۹ درصد در اختیار بیمه معلم و ۱ درصد در اختیار سرمایه‌گذاری صباگستر نفت و گاز تامین ، مابقی سهام که برابر ۵۱.۴ درصد برآورد می‌شود به نام سایر سهامداران است.


بررسی کلی صورت سود و زیان


کسعدی در سال ۱۴۰۰ توانسته درآمد عملیاتی ۲۱۰.۹ میلیارد تومانی به دست آورد و افزایش ۵۰ درصدی نسبت به دوره مشابه قبلی داشته باشد ، بهای تمام شده شرکت با افزایش ۴۵ درصدی به ۱۵۳ میلیارد تومان رسیده و سود ناخالص با رقم ۵۷.۸ میلیارد تومان ۶۸ درصد بیشتر از سال مالی قبل بوده است.


سود عملیاتی با رشد ۵۲ درصدی برابر ۴۰.۵ میلیارد تومان و سود خالص با افزایش ۶۳ درصدی برابر ۴۱ میلیارد تومان گزارش شده که به ازای هر سهم ۸۲.۱ تومان محقق شده است.


حاشیه سود خالص کسعدی در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۹ درصد بوده که ۱ درصد بیشتر از سال مالی ۱۳۹۹ است.


بررسی مقدار فروش


مقدار فروش کسعدی در داخل در دوره مورد بررسی افت ۴ درصدی داشته اما نرخ فروش داخلی افزایش ۵۷ درصدی داشته است ؛ در بخش صادراتی شاهد افزایش ۵ درصدی مقدار فروش و افزایش ۴۰ درصدی نرخ فروش هستیم.


برآورد تغییرات نرخ فروش محصولات


نرخ فروش محصولات در سال ۱۴۰۱ براساس میانگین نرخ فروش محصولات در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۳۴ درصدی پیش‌بینی شده است.


پیشنهاد هیئت مدیره برای تقسیم سود


هیئت مدیره پیشنهاد تقسیم سود ۹۰ درصدی را مطرح کرده است که برای تصویب نهایی آن نیاز به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه داریم ، مجمع عمومی این شرکت در تاریخ ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.



انتهای خبر

0
0