همفکران
1401/03/04
12:01
#مجمع #پخش 📌ادامه گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی شرکت پخش البرز... در پاسخ به پرسش سهامداران: ✅ در خصوص افزایش سرمایه، افزایش سرمایه شرکت از محل...

#مجمع


#پخش



📌ادامه گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی شرکت پخش البرز...



در پاسخ به پرسش سهامداران:



✅ در خصوص افزایش سرمایه، افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی در دستور کار می باشد اما به دلیل آزاد نبودن سند یکی از املاک شرکت پخش البرز، این مورد با تاخیر مواجه شده که در حال پیگیری از سمت مجمع می باشد.



✅ درصد افزایش سرمایه مشخص نیست زیرا ارزیابی سابقا انجام شده است و می‌بایست ارزیابی مجددی از دارایی ها برای به روز شدن قیمت ها انجام بگیرد.



✅ در خصوص حذف ارز ترجیحی دارو هنوز ابلاغیه ای نیامده و ریسک قیمت گذاری در این حوزه وجود دارد. معمولا حاشیه سود پخش ها ثابت است. بنابراین ریسک کاهش حاشیه سود در این زمینه وجود ندارد. حذف ارز ۴۲۰۰ ای به نفع شرکت است چون ریسک قیمت گذاری را کاهش می دهد.



✅ در بحث وصول مطالبات، وصول مطالبات داروخانه ای بسته به شرایط بازار و میزان رقابت تفاوت دارد ولی در حوزه بیمارستانی ریسک وصول وجود ندارد. در حوزه مصرفی نیز وصول مطالبات مشکلی ندارد. در حوزه مصرفی، با حذف ارز ترجیحی روغن، پیش بینی شرکت فروش حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان روغن در سال جاری می باشد که می تواند اثر مثبتی بر سودآوری شرکت داشته باشد.



✅ درصورت احیای برجام، رقابت بین شرکت های پخش بیشتر می شود که در نهایت می تواند اتفاق مثبتی باشد. همچنین در صورت حذف کامل ارز ترجیحی نیاز شرکت به سرمایه در گردش و منابع مالی بیشتر می شود.


Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0