اقتصاد آنلاین
1400/03/30
12:59
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۳۰خرداد) / روند نوسانی خروج پول ادامه دارد

افراد حقیقی در بورس امروز ۵۳۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام شپنا بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۵۳۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۱۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی هزار و ۱۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۳درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «یانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد..


سه نماد «شپنا»، «فولاد» و «وملل» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «نوری»، «شستا» و «ثشاهد» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۱۵۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی نوری با برتری حدود ۷۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۰۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی30.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع30.03.1400
انتهای خبر

0
0