بورس۲۴
1400/03/05
16:59
ترسیم چشم انداز مطلوب سال ۱۴۰۰ «پخش» در مجمع/ از حل و فصل مسائل حقوقی تا نوید توزیع واکسن تولید داخل پس از اخذ مجوزها

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پخش البرز برای سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ در تاریخ پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

بورس۲۴ : جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پخش البرز برای سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ در تاریخ پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.


در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: رشد ۵۲ درصدی فروش خالص شرکت در سالی که گذشت از مهمترین دستاوردهای این شرکت است. همچنین با این میزان رشد، شرکت موفق گردید تا رتبه نخست از حیث شاخص رشد درآمدهای عملیاتی در میان سایر شرکت های مطرح توزیعی را کسب نماید. در این زمینه شرکت پخش البرز جایگاه دومین پخش بزرگ سراسری کشور از حیث میزان فروش ریالی را نیز در حال حاضر به خود اختصاص داده است.


وی ادامه داد: بالاترین میزان رشد سودآوری در سالی که گذشت از دیگر دستاوردهای بزرگ شرکت پخش البرز می باشد. افزایش ۲ درصدی حاشیه سود خالص شرکت از ۲ درصد به بالغ بر ۴ درصد در نتیجه انجام اصلاحات مالی، ساختاری و عملکردی مناسب در پخش البرز طی دو سال اخیر بوده است که از اتفاقات بسیار با اهمیت و دشوار در صنعت پخش تلقی می گردد.


رکوردشکنی فروش ماهانه شرکت در اردیبهشت ماه


این مقام مسئول بیان داشت: شرکت پخش البرز در ماه اردیبهشت سال جاری موفق به عبور از مرز فروش ۶،۰۰۰ میلیارد ریالی گردیده است؛ این در حالی است که میانگین فروش ماهیانه شرکت در سال گذشته در حدود ۴،۰۰۰ میلیارد ریال بوده است. این فروش درخشان نوید سال بسیار خوب و موفقی را برای شرکت خواهد داشت.


قرائت گزارش حسابرسی به مجمع/ التیام زخم چندین ساله شرکت در خصوص پرونده حقوقی شرکت تولی پرس


در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول را بیان داشت.


مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری البرز در خصوص پرونده حقوقی شرکت تولی پرس نیز توضیح داد: این نوید را به سهامداران محترم می دهم که با اقدامات انجام گرفته در این خصوص بر اساس وعده هایی که در مجمع سال گذشته شرکت به سهامداران داده شده بود، دیگر شاهد مشکلات حقوقی ناشی از این پرونده نخواهیم بود. همچنین در این زمینه اطمینان داده شد که در قبال تعهدات و بدهی های شرکت تولی پرس، نقدینگی و املاک کافی بیشتر از میزان بدهی های شرکت اخذ گردیده است.


پرسش و پاسخ سهامداران


در ادامه جانشین مدیرعامل شرکت در مجمع در مورد توزیع واکسن کرونا برکت نیز بیان داشت: امیدواری به توزیع محموله های اولین واکسن تولید داخل برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا بوده است. گروه دارویی برکت به عنوان اولین شرکت تولید کننده واکسن بیماری کرونا با بهره گیری کامل از امکانات، دانش و زیر ساخت های موجود در این مجموعه، به زودی و پس از پایان یافتن فاز سوم مطالعاتی واکسن کوویران، اقدام به تولید انبوه واکسن جهت واکسیناسیون عمومی هموطنان عزیز می نماید. طبق برنامه¬¬ریزی¬های اولیه توزیع این واکسن پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت از طریق ناوگان توزیعی شرکت پخش البرز در دستور کار قرار گرفته است.


در پایان نیز به ازای هر سهم ۱۳۲۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.


انتهای خبر

0
0