بورس پرس
1400/12/15
14:35
معاملات مشکوک یک پتروشیمی، شستا، هلدینگ دارویی، دو زراعتی + ۱۰ نماد

در روز رشد ۲۳.۸ هزار واحدی شاخص، یک پتروشیمی، شستا، هلدینگ دارویی، دو شرکت زراعتی به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با فضایی مثبت و تقاضای مطلوب نمادهای پالایشی آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۳۲۲ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۵.۷ و ۳ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به شستا با داد و ستد ۱.۵ میلیارد سهم و ایران خودرو، بانک ملت، پالایشگاه تهران به همراه پالایشگاه بندرعباس با تقاضای ۷۶۶، ۴۳۰، ۳۹۶ و ۳۳۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۱ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، توسعه شهری توس گستر شرکت حاضر در بازار اول بورس با رشد ۴.۲ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۱۵.۹ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های شیر و گوشت زاگرس شهرکرد ، بهمن لیزینگ ، فرآورده های تزریقی ایران ، پتروشیمی فجر ، هلدینگ تیپیکو ، سرمایه گذاری بهمن، ایرانیت ، چادرملو، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان ، شمالشرق شاهرود ، غلتک سازان سپاهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، تامین ماسه ریخته گری و کارخانجات داروپخش معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور یک پتروشیمی ، شستا ، هلدینگ دارویی، دو شرکت زراعتی به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0