رمزارز نیوز
1401/06/25
14:00
ورود اصطلاحات رمزارزی به لغت‌نامه‌های معتبر جهان!

مریم-وبستر (Merriam-Webster)، قدیمی ترین ناشر فرهنگ لغت در ایالات متحده به طور رسمی «Altcoin» و «Metaverse»… مطالعه مطلب ...

مریم-وبستر (Merriam-Webster)، قدیمی ترین ناشر فرهنگ لغت در ایالات متحده به طور رسمی «Altcoin» و «Metaverse» را به مجموعه واژگان خود اضافه کرد. به گفته مریم-وبستر، این دو کلمه در میان ۳۷۰ اضافه شده رسمی جدید به این فرهنگ لغت در این ماه هستند.


وقتی بسیاری از مردم از یک کلمه به یک شکل، در مدت زمان کافی و طولانی استفاده می‌کنند، آن کلمه برای گنجاندن در لغت نامه واجد شرایط می‌شود.


مریم-وبستر در مورد «Altcoin» اینگونه می‌گوید که این اصطلاح برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ استفاده شد و با افزودن alt به بیت کوین توسعه یافته است و اینگونه تشریح می‌شود:


هر یک از ارزهای دیجیتال مختلف که به عنوان جایگزینی برای ارز بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شوند.


در حالی که آلت کوین در دسته کلمات مربوط به روش‌های جدید سرمایه‌گذاری، فروش محصولات یا استفاده و عدم استفاده از بانک‌ها قرار گرفته، اصطلاح متاورس، فضایی که پروژه‌های آلت کوینی در آن در حال پیشرفت هستند، در دسته کلمات مرتبط با دنیای مجازی قرار گرفته است.


به گفته مریم-وبستر، متاورس که برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ استفاده شد، از پیشوند meta- (که در یونانی به معنای «در میان، با، پس از» بوده) و جهان (universe) گرفته شده است. این دو تعریف برای این کلمه در ادامه آمده است:


۱. تعریف محاسباتی: یک محیط مجازی پایدار که امکان دسترسی و قابلیت همکاری چندین واقعیت مجازی فردی را فراهم می کند.


۲. تعریف کیهان‌شناسی: ترکیبی فرضی از همه جهان‌های هم‌وجود یا متوالی موجود.


البته لازم به ذکر است که این اولین ورود رمزارزها به لغت‌نامه‌ها نیست. در سال ۲۰۱۸، مریم-وبستر اصطلاحات «بلاکچین»، «بیت کوین» و «عرضه اولیه کوین» را نیز اضافه کرده بود.


انتهای خبر

0
0